У маршрутках – стояти! - „Високий замок“, 16 лютого

|

Їхати у маршрутках стоячи тепер знову можна. Однак кількість стоячих місць буде обмежено залежно від моделі машини (від шести осіб у “Мерседесі “ та “Івеко” – до десяти у “Пежо”).

Такого компромісного рішення дійшли перевізники, даішники і міліція, а сьогодні його мають затвердити офіційно.

Міліцейське рішення про заборону стоячих місць, яке стало темою номер один у розмовах пересічних львів’ян останніми днями, насправді не виконувалося. Навпаки, воно дало зворотний ефект – маршрутки були ще більш переповненими.

Якби у маршрутках таки заборонили стоячі місця, то вартість проїзду підскочила б удвічі, каже президент Асоціації перевізників Львівщини Роман Лобода. За його словами, протягом наступних трьох років маршрутки замінятимуть на нові, більш комфортні. Незабаром у Львові їздитимуть маршрутки як малого, так і середнього та великого класів (але відповідно буде різна вартість проїзду). Перевезення тільки великими автобусами він вважає нереальним. Це доцільно на маршрутах, що сполучають Сихів і Рясне (до речі, цього тижня дві фірми боротимуться за отримання дозволу на пасажирські перевезення маршрутом “Сихів – Центр”).

– Може, варто запозичити досвід Києва, де їздять великі місткі маршрутки, у яких майже ніхто не стоїть?

– Один такий автобус коштує 160 тис. грн. Щоб погасити кредит за нього, треба сім років. За цей час невідомо, що буде з машиною, та й кредиту ніхто на сім років не дасть. Перевізників не розглядають як інвесторів, хоча вони вклали у транспорт кілька мільйонів доларів. З бюджету не компенсували ні копійки. До того ж не можна порівнювати Київ та Львів у плані перевезення. У столиці багато хордових вулиць, а у нас радіальні, і рух більшості маршрутів проходить через центр. Зараз немає автобусів, які б відповідали економічним та якісним показникам. Ми закупили автобуси “Дельфін” у Стрию, але досі вони несертифіковані. Та незабаром вони поїдуть.

На думку депутата міськради Тетяни Крушельницької, рішення, яке зворохобило минулого тижня львів’ян, є трохи передчасним. “Ставити вимоги більш комфортного проїзду можна буде, якщо упродовж найближчих років вдасться довести дороги та їх пропускну здатність до кращого стану, – каже вона. – Добре, що останніми роками нарешті можна доїхати будь-куди. Хоча негативним є те, що через пр. Свободи проходить аж 34 маршрути різних напрямків”.

Олександра ХАРЧЕНКО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *