ОСТАННІ НОВИНИ

Міжнародний конкурс оперних співаків може стати переломним в Україні, — Василь Вовкун

Стефанія ОЛІЙНИК

|

Впродовж 12-22 листопада 2019 року у Львівській національній опері відбудеться П’ятий Міжнародний конкурс оперних співаків імені Соломії Крушельницької, участь в якому можуть взяти виконавці віком до 35 років.

Генеральний директор – художній керівник театру Василь Вовкун розповів детальніше про етапи підготовки конкурсу та висловив свої побажання та поради його учасникам.

— Міжнародний конкурс оперних співаків імені С. Крушельницької у Львівській національній опері має тривалу історію. Однак, на жаль, він тривалий час не проводився, і цього року відбудеться вперше після 10-річної перерви. Як Ви очолили посаду генерального директора – художнього керівника, коли зародився імпульс, ідея та бажання знову відновити конкурс оперних співаків у Львівській національній опері?

— Кожна держава має своїх відомих співаків, якими підкреслює свою приналежність до високого мистецтва – саме оперного чи класичного мистецтва. І, звичайно, Україна має такі відомі імена, одне із них – Соломії Крушельницької. Вона працювала на теренах Західної України, бо народжена у Тернопільській області, співала, зокрема, у Львівській національній опері, тоді – Великому міському театрі. І це світова співачка, а присвоєння її імені – підкреслює концептуальність цього Міжнародного конкурсу вокалістів.

Мені двічі випала честь, нагода чи, власне – місія відновлювати цей конкурс: вперше – коли я був у каденції Міністра культури України, і нині – знову, через 10 років, очоливши Львівську Національну Оперу. Знаючи про те, що цей конкурс має проходити стабільно, хоча б кожні 3 роки, я знову ініціював при Міністерстві культури України розмову про те, що це є ненормальним явищем пропускати аж 10 років і не проводити його! Таким чином ми відновили Міжнародний конкурс оперних співаків імені С. Крушельницької, і слава Богу!

— Як відбувається підготовка до конкурсу?

— На сьогоднішній день ми отримали перші фінансові транші, вже відкрили сайт, тобто вже почалася досить велика організаційна робота. Ми вже маємо і перші заявки від учасників цього конкурсу. Надіємося, на його Міжнародний рівень, маю на увазі, що будуть представники різних країн. Адже рівень цього конкурсу засвідчують і запрошені члени журі. Склад журі очолює солістка Віденської державної опери, Народна артистка України Вікторія Лук’янець, а членами журі є такі відомі люди, скажімо як Беата Клатка, що представляє Варшавську національну оперу, також відомий німецький піаніст Ейтан Пессен, Славомір Якубек – колишній директор Братиславської опери; це є і наші українські імена – диригент Михайло Дутчак, співаки Олександр Дяченко і Світлана Мамчур, а також солістка Польської Королівської Опери Ольга Пасічник. І мені видається, що цей конкурс може стати переломним в Україні, в розумінні, що він буде проводитися надалі дуже стабільно.

В чому ще особливості, на Вашу думку, цього конкурсу, особливо в українському та міжнародному контекстах?

— Призовий фонд конкурсу відповідає міжнародним стандартам: має і Гран-прі, і премії, які ділимо на чоловічі і жіночі голоси, мається на увазі, що будуть по дві І, ІІ, ІІІ премії.

Друге, що є важливим – учасники 3-ого туру мають можливість взяти учать у наших виставах і захищати свою професійність, будучи безпосередніми героями вистави.

Мені здається, що цей конкурс дуже цікавий і ми очікуємо на велике міжнародне представництво, на талановитих людей. Ми створимо всі умови, щоб кожен учасник відчував себе дуже щасливо на нашому конкурсі у Львові і саме в стінах Львівської національної опери.

Що Ви порадите молодим співакам, що візьмуть участь в конкурсі, насамперед, щодо 3-ого туру? Адже особливістю цього конкурсу є те, що учасники у 3-му турі беруть участь у репертуарних виставах театру. Як краще підготуватися?

— Очевидно, від репетицій це мало залежить, адже людина, яка готує ту чи іншу партію має відчувати її так, щоб легко в неї входити з кількох репетицій. І мусить навчитися входити в контекст тої постановки, яка пропонується, бо власне це професія зобов’язує.

Я недавно був членом журі конкурсу Адама Дідури у Польщі і, що я можу побажати учасникам? Я би сказав – дивувати несподіваністю, свободою відчуття себе на сцені, більше помилятися, аніж традиційно  пропонувати себе в тому чи іншому образі, бо це дуже і дуже нецікаво на сьогоднішній день. Дати нам відчуття опери нового століття – ХХІ століття, незважаючи на те, що ми можемо співати чи Верді, чи Вагнера, чи Моцарта, але ми маємо бути молодими, пластичними, чуттєвими, інтелектуальними і дуже сучасними.

Чи допускаєте Ви, що співаки, які Вас вразять, будуть згодом виступати на сцені Львівського оперного театру?        

— Ми будемо дуже уважно стежити за всіма турами конкурсу, тому що це нам цікаво. Одне з наших завдань – це не тільки проведення цього заходу. Наше головне завдання – якщо це талановитий співак, щоби його залишити на сцені Львівської національної опери. Тож не зволікайте, термін подачі заявок — до 1 жовтня 2019 року.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *