ОСТАННІ НОВИНИ

Шляхетні пристрасті на сцені Львівської національної опери

Ольга Лозинська

|

Насичений цікавими подіями репертуар Львівської національної опери не перестає вражати. Для поціновувачів високої класики та для тих, хто лише знайомиться з мистецтвом – Львівська національна опера радісно відкриває двері та піднімає завісу. Прагнете відчути естетичну насолоду від перегляду опери, балету чи прослуховування унікальних концертів – саме для Вас підбірка щотижневих подій!

 

ВІВТОРОК, 21 Травня – оперета «Летюча миша» Й. Штрауса

«Позбутись шанувальників так важко, як і протирати пил на роялі – відразу з’являється нова» – ця цитата належить Йоганну Штраусу-молодшому. Як і його батька, королю вальсів, так і молодшому Йоганну вельми поталанило у професійній сфері. Існують оповідки, що знаменитий старший Штраус так боявся, що його діти зможуть перевершити талант, що забороняв їм займатися музикою. Та доля наділила молодших Штраусів музичними здібностями – і від цього не було куди дітись! А твори Йоганна Штрауса -сина набирали все більшої популярності і все складалось так, як і в його знаменитій цитаті про шанувальників та пил на роялі. Без перебільшень, «Летюча миша» – один з найкращих творінь композитора. Оперета стала однією з найкращих за всі часи. Адже її легкість та святковий дух діяла магнетично на публіку і в далекому XIX столітті, та діє зараз.

Дозвольте собі відпочити в цей вечір у добрій компанії та ще й на бал-маскараді!

Початок о 18:00, квитки на оперету «Летюча миша».

СЕРЕДА, 22 Травня – балет «Лебедине озеро» П. Чайковського

Ще одна грандіозна постановка, яка впродовж майже 150 років не втрачає свого чару –  «Лебедине озеро».

У цілому світі не існує відомішого балету, ніж шедевр Петра Чайковського «Лебедине озеро». Можливо, це данина класичній хореографії та витонченості танцювальних па. Але найвірогідніше, що секрет популярності «Лебединого озера» ховається якраз у манері композиторського стилю автора, адже Чайковський надзвичайно проникливий та чуттєвий лірик.

Балет складається із двох дій, а в основу покладена німецька старовинна легенда про красуню-принцесу Одетту, яку прокляв чаклун та перетворив на лебідку. Найцікавіше, що «Лебедине озеро»  Петро Чайковський створював в Україні, в його улюбленій Кам’янці, що на Черкащині. Саме сюди, в маєток рідної сестри, музикант приїжджав відпочити та відновити сили, і часто саме в Кам’янці народжувались шедеври митця. За свідченнями та документами, що збереглися, композитор був вражений від краси озера з лебедями, що біля Кам’янки.

Запрошуємо усіх на справжню класику в історії мистецтва – балет «Лебедине озеро» геніального Чайковського!

Початок о 18:00, квитки на балет «Лебедине озеро».

ЧЕТВЕР, 23 Травня –  концерт «Шляхетні пристрасті Барокко» (Дзеркальна зала)

Спільно з швейцарсько-українською асоціацією «Haliciana Schola Cantorum» в Дзеркальній залі Львівської національної опери відбудеться цікавий проект. «Шляхетні пристрасті Барокко» – це не лише концерт, а низка цікавих і постійних заходів під спільною назвою «Барокове люстро Львова», які не раз дивували львів’ян та гостей міста колекційними музичними інструментами та захопливим звучанням барокової музики. Солісти проектів – відомі європейські та українські артисти: Ольга Пасічник, Радослав Камєняж, Бернгард Гофштьоттер, Богдан Швед та інші.

Цього разу у центрі уваги −  віола да ґамба і клавесин.Програма концерту «Шляхетні пристрасті Бароко», що відбудеться  у Дзеркальній Залі, насичена віртуозними творами для віоли да ґамба соло і в супроводі клавесину, а також клавесинним творами. Деякі твори  звучатимуть у Львові вперше. Гостями проекту є легендарний польський музикант, один із перших неофітів історичного виконавства у Польщі −  Марек Топоровський. Клавесиніст, органіст, диригент і композитор, педагог із почуттям місії, засновник музею історичних клавірів «Фортепіанаріум», виступить у Дзеркальній Залі із ґамбістом Кшиштофом Фірлюсом – віртуозним та витонченим ґамбістом й контрабасистом, лауреатом престижних міжнародних конкурсів, який 22 травня від 10 до 15 години проведе також майстер-курс, присвячений давнім технікам гри на струнно-смичкових інструментах басової групи − на віолі да ґамба, бароковій віолончелі та контрабасі.

Початок о 19:00: квитки на концерт «Шляхетні пристрасті Бароко».

П’ЯТНИЦЯ, 24 Травня; СУБОТА, 25 Травня – опера «Дон Жуан» В. А. Моцарт

Оновлена опера «Дон Жуан», яка увійшла до програми «Український прорив» генерального директора та художнього керівника театру Василя Вовкуна, дивує глядачів своїм унікальним, сучасним прочитанням відомого твору. Нова постановка опери «Дон Жуан» є абсолютно унікальною у всіх своїх проявах. Під час підбору артистів на цю виставу вперше був проведений всеукраїнський кастинг на основні партії. «В опері «Дон Жуан» виступатимуть співаки не лише Львівської опери, а й солісти з Одеси, Києва, Дніпра… Вони брали участь у кастингу, тому на сцені виступатимуть лише найкращі», – пояснює режисер-постановник Василь Вовкун. Для вправної постановки цієї опери з майстер-класами приїжджала дуже відома українська оперна співачка Ольга Пасічник, яка концертує по всьому світу. Вона працювала з солістами цієї вистави, щоб «відшліфувати» їхню італійську вимову. Уся вистава виконується італійською мовою з українськими субтитрами. Окрім вокальних партій, велика увага прикута до балетних сцен. Для їхньої постановки театр запросив  хореографа з Італії Марчелло Алджері. Його невичерпна фантазія проглядається у кожному па, тому опера буде пронизана неперевершеними танцями.

Сюжет оновленої опери «Дон Жуан» є незвичним, адже режисер-постановник Василь Вовкун вирішив надати цій виставі сучасного трактування. Це стосуватиметься абсолютно всього: костюмів, декорацій, світлового шоу та постановок. Для вистави замовлені спеціальні багатотонні металоконструкції, які зображатимуть щось на зразок телестудії, а гра світла надаватиме неповторної візуалізації. «Той лабіринт, який створений на сцені – він є в кожного з нас в душі або ж ми це відчуваємо фізично. Бо так чи інакше, життя – це незвіданий лабіринт, і ти не знаєш, куди тебе доля винесе і яким шляхом ти підеш», – розповідає про сценічні декорації Василь Вовкун. Показ життя сучасного Дон Жуана вимагав від солістів відтворення відвертих, еротичних сцен. Тому постановники визначили для глядачів вікове обмеження: «16+ років».

«Образ Дон Жуана – це дзеркало суспільства. Навіть на той час сам персонаж Дон Жуана був протестним образом: заперечувалася мораль, яка існувала. Але якщо розібратися – з часом нічого сильно не змінилося», – ділиться враженнями від роботи над роллю Дон Жуана соліст Львівської національної опери Петро Радейко.

Початок о 18:00, квитки на оперу «Дон Жуан» 24 травня, 25 травня.

НЕДІЛЯ, 26 Травня – опера «Служниця-пані» Дж. Б. Перґолезі (Дзеркальна Зала)

Ще одна особлива подія Музичного салону Львівської національної опери – постановка одноактної опери «Служниця-пані». Це комічна опера італійського композитора, який прожив всього лише 26 років та набув слави ще за життя. Джованні Баттіста Перґолезі вважають одним із перших авторів-творців комічної італійської опери. Зрештою, популярність після прем’єри опери була неймовірною: уривки мелодій переспівували мешканці міст на вулицях. Природно, що  «Служниця-пані» згодом завоювала всю Європу. До появи комедійної опери, в Європі панувала так звана – серйозна опера. Тому перші зразки веселих оперних постановок нагадували «концерт в костюмах».

Опера складається з двох невеликих картин. Сюжет, якої розповідає про хитру служницю  Серпіну, яка давно відчуває себе господинею дому багатого Уберто та прагне його одружити на собі. Серпіна вирішує закохати в себе господаря, адже вона й так давно припала йому до душі. Це весела історія про жіночі хитрощі, чоловічі забаганки та логічний happy end, без якого комічна італійська опера не могла б існувати.

Початок о 15:00, квитки на оперу «Служниця-пані» Дж.Б.Перґолезі.

НЕДІЛЯ, 26 Травня – опера «Набукко» Дж. Верді

Опера «Набукко» для італійського композитора Джузеппе Верді стала знаковою. Він пережив провал перших двох своїх опер і вирішив залишити перо. А якимось, воістино містичним чином, з його рук випадає лібрето Солеро – на сторінці тексту хору полонених іудеїв. І ось через цю випадковість, 28-річний композитор вирішує спробувати і написати ще одну оперу, вже на важкий і таємничий біблійний сюжет. Вже наступного року – у 1842-му, в міланському театрі Ла Скала прем’єра «Набукко» відбулася з неймовірним успіхом. Після цього Верді напише ще 22 опери і назавжди закарбує своє ім’я в світовій історії як геніального митця.

Сюжет опери розгортає перед нами давній Єрусалим. Війська ассирійського царя Навуходонороса (Набукко) захопили місто. Мешканці міста та служителі храму Соломона моляться до Бога з ласкою захисту від війська.

Ця опера варта недільного вечора та філософських роздумів, адже секрет геніальних творінь простий – ці твори актуальні в будь-який час!

Початок о 18:00, квитки на оперу «Набукко».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *