У центрі Львова планують кардинально змінити організацію руху і значно розширити пішохідні зони, зробивши пішохідними майже два десятки невеликих вулиць та площ. Львівські урбаністи розробили концепцію пішохідних кварталів, яку винесуть на громадські обговорення. Пішохідні квартали мають стати логічним продовженням малого транспортного кільця, яке невеликими відрізками вже почали впроваджувати.
Як розповіла ZAXID.NET начальниця відділу урбаністики ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олександра Сладкова, наразі розроблена концепція організації пішохідних кварталів довкола нинішнього пішохідного центру.
«Коли робили пішохідну вул. Курбаса, ми зрозуміли, що краще робити невеликі пішохідні квартали, навколо яких зберігається транспортний рух. Зараз невеликі вулиці запарковані і майже не мають транзитного руху, або односторонні. Тому можна укрупнити квартали і зробити пішохідний променад навколо центральної частини, щоби люди виходили зі звичної пішохідної зони, йшли по кільцю. Адже тут є об’єкти, не менш цікаві, ніж площа Ринок. Коли люди ходитимуть навколо центру, вони бачитимуть більш живе місто», – пояснила Олександра Сладкова.
При цьому вона наголосила, що концепція та її елементи будуть виноситись на громадські обговорення, тобто одномоментно всі зміни не запровадять. «Облаштування нових пішохідних вулиць – складний процес пошуку балансу», – каже Сладкова і додає, що важливо, щоб після перетворення вулиць на пішохідні вони не стали виключно комерційними, а лишились житловими.
повністю центр для автомобілів не закриють. Вулиці Коперника, Гнатюка, Чайковського, Князя Романа, Підвальна, Винниченка, Гонти, просп. Шевченка та інші ключові транспортні вулиці (позначені червоним на схемі) лишаться проїзними для автомобілів.
За словами Олександри Сладкової, навколо центру є чимало невеликих вулиць, які без особливих проблем можна перетворити на пішохідні. «Наприклад, можна почати з вул. Фурманської, по якій було звернення (щодо перетворення її на пішохідну, – ред.) і на якій розташовані два готелі. В принципі, пішохідна вулиця не означає, що вона буде повністю позбавлена руху. Тут можна залишити одну смугу для проїзду без можливості паркування. Це дозволить проїзд спецтранспорту та об’їзд Городоцької для автомобілів», – зазначила вона.
У цьому ж кварталі розташована вул. Михальчука, на яку можна потрапити з вул. Гнатюка або пройшовши через арку «МакДональдса» з просп. Свободи. «Ця вулиця була задумана як пасаж. Якщо придивитися до входу з вул. Гнатюка, можна побачити, що там була брама і вона задумувалась як критий пасаж. Крім того, може з’явитись можливість її зв’язку з вул. Курбаса. Тут є котельня, побудована в радянський час. До того тут був прохід. Якщо технології опалення зміняться, прохід можна буде відновити. Можливо, не зараз, а через 20-30 років», – розповідає Олександра Сладкова.
Планують реорганізувати рух і на пл. Маланюка. «Транспортний рух на цій площі є по двох сторонах, по двох інших його майже немає. Тобто дорога фактично не функціонує. Площу Маланюка можна приєднати до житлової забудови, зробити в’їзд-виїзд і паркування, приєднане до житлової зони», – каже Олександра Сладкова.
Завдяки цьому пл. Маланюка можна буде сполучити по вул. Тихій із заднім двором палацу Потоцьких, який може стати ще одним міським парком.
Планують зробити пішохідною вул. Руданського за готелем «Жорж». «Ця вулиця виключена з активного руху транспорту досить давно. Коли ми проводили громадські обговорення з мешканцями вулиці, виявилось, що мешканці пам’ятають, що раніше хідник з боку просп. Шевченка був неперервний і це була тупикова вулиця. Зараз проїзд є, але автомобілі там майже не їздять, тому вулиця може бути зовсім перекрита. Проте кілька паркомісць там вартувало би залишити», – розповідає Сладкова.
Найвужчу відкриту зараз для транспорту вул. Нижанківського також планують перетворити на пішохідну. Тут розташовані галереї дизайнерського одягу і хенд мейду, а та
Частину вул. Сербськької навпроти комплексу Бернардинського монастиря також зроблять пішохідною. «Недавно тут була серйозна аварія, що говорить про те, що паркування біля скупчення людей до хорошого не призводить», – пояснює Сладкова.
Вона зазначає, що з цієї пішохідної зони, пройшовши через сквер На валах, пішоходи зможуть потраплять ще в один простір – так зване «Ближнє Підзамче», де розташовані монастир бенедиктинок, пл. Звенигородська та пл. Старий Ринок. Цей квартал планують звільнити від паркування.