У час пік, коли транспортне навантаження у Львові сягає свого апогею, автобуси комунального перевізника АТП-1 простоюють на території підприємства. Про це повідомляє ГО «Зручне місто».
Так, активісти зазнали з висоти пташиного польоту територію АТП-1, де декілька десятків великогабаритних автобусів стоять у парку.
«На території видно понад 4 десятки великогабаритних автобусів (ще кілька перебуває у гаражах і їх не видно) та дюжину малогабаритних, а в цей час мешканці та гості Львова змушені впихатися в переповнений “транспорт”, їдучи як шпроти в банці», – повідомляють громадські активісти.
«Проаналізуємо ситуацію. Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 – це міський автобусний перевізник. Обслуговує 17-ть міських маршрутів: №1а, 2а, 3а, 4а, 5а, 6а, 9, 10, 16, 20, 28, 29, 32, 37, 45, 46, 47а (також №55, 56, 1003, 1004, але наразі їх не враховуємо). 100% його власності належить громаді міста Львова, тобто нам з вами. Ні меру Садовому, ні пану Сидоровичу, ні пану Іванцю, а всім львів’янам. Автобуси для АТП-1 закуповуються за кошти бюджету Львова – за наші податки. Станом на сьогодні на балансі АТП-1 (у власності громади Львова!) перебуває 130 автобусів різного класу… За інформацією нашого джерела, зараз з більш-менш серйозними поломками на ремонті перебуває лише 8 автобусів. Решта – цілком справні! Виникає логічне запитання: чому на території АТП-1 вигоряє фарба на 50 автобусах, в той час, коли власники (!) цих автобусів змушені тіснитися в жовтих бляшанках індійського-українського виробництва? Для чого закуповуються ці автобуси?»,- обурюються активісти.
Також в організації, дивуються, для чого у такому разі продовжувати закуповувати автобуси, якщо вони будуть простоювати у депо.
«Чи нормально це, коли у власності громади є величезна кількість автобусів, але вони не можуть ними користуватися? Ба, більше – мерія має намір за кредитні кошти ЄІБ та ЄБРР закупити ще (увага!) 115 великих автобусів! Ні, ми не проти великих автобусів, ми тільки ЗА, але де ж вони будуть засмагати? Для такої кількості 12-метрових автобусів не вистачить території АТП-1.Куди звертатися? На кого скаржитися? Мерові головне щоб добре їздив трамвай на Сихів та 3а в Кінг-Крос. Місцевим депутатам – байдуже. Управління транспорту – для чого існує ця безпорадна структура? Керівництво АТП-1 буде розповідати байки про водіїв, які втікають в Польщу, про брак і вартість запчастин, навалу пільговиків, і т.д. На жаль, все йде за сценарієм того, що ЛАЗи (яким по 5-7 років) та європейський секонд-хенд відсторонять від експлуатації і вони догниють під парканом, а Електрони замінять їх. Тобто автобусів, зокрема великого класу, на маршрутах більше не стане, а ви й надалі їздитимете у брудних, смердючих жовтих бляшанках. Хоча, значно приємніше їхати у автобусі, який до того 15 років возив французів чи німців», – кажуть в ГО “Зручне місто”.
Нагадаємо, прокуратура вилучила документацію АТП-1 у рамках розслідування транспортної афери на 60 мільйонів, коли комунальне підприємство АТП-1 замовило 25 автобусів і отримало на них кошти з бюджету, а згодом виявилось, що 15 маршруток не вистачає. Згодом міський голова Львова Андрій Садовий розповів, де шукати «міфічні» автобуси для АТП-1, а військовий прокурор повідомив, що автобуси вже знайдено.
Також 25 квітня відбувся конкурс на місцеві перевезення, незважаючи на те, що конверт АТП-1 не був відкритий. Результати конкурсу можуть визнати незаконними.