Серед найцікавіших минулорічних подій, що відбулися в торговельній галузі, експерти називають появу магазинів «АТБ» у нашому регіоні. Фахівці, які досліджують даний сегмент, вважають, що це позитивно вплине не лише на розвиток національної мережі, але й на економічне зростання Львівщини загалом. По-перше, збільшиться конкуренція на ринку продажу продуктів за доступними цінами. По-друге, зростуть стандарти обслуговування покупців. Для того, щоб зрозуміти, чому з появою «АТБ» інші мережі будуть вимушені забезпечити клієнтам більш якісний сервіс, слід розібратися із принципами діяльності цієї корпорації.
Свого часу відмова від радянських методів роботи з покупцями стала базою діяльності для засновників компанії, які більше ніж двадцять років тому придбали у Дніпрі декілька старих гастрономів. Оскільки після 70-річної ізоляції України від світу мало хто собі уявляв, якими мають бути стандарти якісної торгівлі, вони поїхали за досвідом до Європи. Подивившись, як працюють різні європейські мережі, власники проаналізували і систематизували отримані знання для адаптації до вітчизняних реалій. Так у Дніпрі народився абсолютно новий формат – український дискаунтер. Можна сказати, що ще у 90-х роках минулого століття вони зробили європейський вибір для себе і мільйонів клієнтів мережі «АТБ».
Цей вибір стосувався не лише формату, але й основ управління бізнесом, що є повністю стандартизованим для торговельних точок по всій країні. Сьогодні у кожному маркеті компанії працюють охоронці, касири, працівники залу, консультанти. Але це тільки «видима частина айсберга». Простий доказ: мережа налічує більше ніж 800 магазинів і дає роботу 35 тис. осіб. Це означає, що кожен маркет обслуговує більше ніж 40 співробітників. Це водії, вантажники, керівники підрозділів, бухгалтери, контролери якості товарів, працівники розподільних центрів і лабораторій, лектори в освітньому центрі компанії тощо.
Приміром, мережа «АТБ» однією з перших в Україні перейшла на власну логістику. Зараз уже очевидно, що тільки так можна якісно й оперативно обслуговувати велику кількість магазинів, але на той час подібний підхід вважався сміливою інновацією. По всій країні були створені розподільні центри (РЦ), з яких товари надходять у різні маркети. Традиційно, кожна торговельна точка знаходиться на відстані не більше ніж 200–250 км від найближчого РЦ, що дає можливість постачати на полиці магазинів максимально свіжі продукти. Привозять їх власним транспортом, який легко упізнати завдяки яскравому логотипу «АТБ». Транспортний департамент щодня планує рух сотень автомобілів доставки по всій Україні.
На цьому турбота про свіжість і якість товарів не закінчується. Мережа має власний відділ контролю якості продукції. Він перевіряє як нові товари, так і ті асортиментні позиції, які стали звичними для покупців «АТБ». Співробітники відділу регулярно відвідують маркети, відбирають продукти для перевірки, уважно вивчають зауваження покупців (якщо по всій мережі щодо одного і того самого товару є хоча б два нарікання, цей товар відразу ж іде на позачергову перевірку). В незалежних лабораторіях та центрах експертиз у різних регіонах щомісяця перевіряється більше ніж 350 зразків продукції. Їх тестують за 2 тисячами показників. Це дає можливість «АТБ» бути однією з найвідповідальніших торговельних мереж країни.
Компанія планує істотно розширити свою діяльність у західних областях України. Очікується, що в найближчі три місяці тут будуть відкриті не менше ніж 20 магазинів мережі «АТБ»
Не варто забувати і про якісну багаторівневу систему менеджменту: над магазинами є районний керуючий, а над районними осередками – регіональний керуючий. Потрапити на цю посаду, зайнявши вакансію або перейшовши з іншої торговельної мережі, неможливо. Усі керівники є «вихованцями» компанії «АТБ». Для кар’єрного і професійного зростання працівників створено власний освітній центр. У ньому навчаються усі нові співробітники, а ті, хто вже працює, може підвищити кваліфікацію. Будь-який працівник, що бажає перейти на вищу посаду, повинен пройти курси і скласти декілька іспитів. Завдяки такому підходу компанія «виростила» для себе сотні професіоналів. Експерти стверджують, що через це «АТБ» можна назвати кузнею кадрів для усієї вітчизняної галузі торгівлі.
Такий продуманий і добре організований процес дав гарні результати. Замисліться: щодня по всій країні в «АТБ» купують товари більше ніж 2,5 млн українців! Незабаром до них приєднаються галичани, адже компанія планує істотно розширити свою діяльність у західних областях України. Очікується, що в найближчі три місяці тут будуть відкриті не менше ніж 20 магазинів мережі «АТБ». Це означає, що багато наших земляків зможуть оцінити зручність покупок недалеко від своєї домівки і при цьому отримати найвищий сервіс.
℗
Марина Терняк для Львівського порталу