ОСТАННІ НОВИНИ

Садовий зробить Львів красивим та одноманітним – як в армії

|

Коли нин ішня льв івська влада береться за наведення порядку у якійсь окремій сфері міського життя, знаючі люди про всяк випадок хрестяться. Ентузіазму та енергії чільникам Львова, як правило, не бракує. Зі здоровим глуздом, на жаль, складається не завжди. Здавалось би, благородна справа – навести лад у какофонії різноманітних вивісок, плакатів та білбордів, що заполонили Львів у новітні часи. Проте коли за цю справу береться команда Садового, мимоволі бере острах.

Перша кампанія за красиве місто, викликана чи то рішенням виконкому, чи то усною вказівкою Самого, виявилася короткочасною, але конкретною. Виконавці ратушанської волі проігнорували потворні пластмасові покручі, що досі стирчать на Ринку та прилеглих вулицях, натомість безжально зрізали автогеном мистецьку ковану вивіску кафе-бару «Квітка» навпроти входу до Ратуші. І це не зважаючи на наявність дозволів та заступництво міських депутатів. А дерев’ яна сова, що десятки років прикрашала розташований поруч книжковий магазин, безслідно зникла у невідомому напрямку. Не здивуємось, якщо колись вона віднайдеться на дачі у когось із міських чільників.

Перший кавалерійський наскок влади закінчився так само несподівано, як і почався. Вивіску на «Квітці» так-сяк поновили, власники інших мистецьких архітектурних форм зачаїлися у передчутті наступних атак. Між тим, цього разу влада вирішила зіграти у солідність, організувавши громадські слухання підготовленого нею регуляторного акту «Про правил а розміщення зовнішньої реклами у місті Львові».

Гра в солідність у не переобтяженої юридичними знаннями львівської влади теж виходить не найкращим чином. Підготовлений проект банально не пройшов випробування громадським обговоренням і, врешті-решт, був відправлений на доопрацювання. Зокрема, власники крамниць, кав’ярень та інших закладів у центрі міста різко виступили проти нових погоджен ь на уже встановл ені вивіски на правах реклами, тим часом як старі погодження ніхто не скасовував. Окрім того, за словами підприємців, нові правила приведуть до знищення мистецьких витворів, які прикрашають Львів, а на зміну прийдуть однотипні уніфіковані вивіски.

За словами депутата міськради, члена постійної комісії з питань архітектури, містобудування та охорони історичного середовища Андрія Чіпка, який був присутній на громадських слуханнях, нові правила розміщення зовнішньої реклами у Львові мало чим відрізняються від старих. Замість того, щоб упорядкувати благоустрій у місті, цими правилами лише хочуть підняти ціни на рекламу і прирівняти їх до київських тарифів.

“Складається враження, що правила переглядаються для підняти тарифної плати за розміщення зовнішньої реклами у Львові, а не для того, щоби її упорядкувати, покращити благоустрій та створити гармонію з історичним середовищем. Але й київські розцінки на рекламу – це закруто для Львова та львівських підприємців”, – каже А.Чіпко.

На думку самих підприємців, міський голова Андрій Садовий у боротьбі з самовільно встановленими вивісками та рекламами вивів два пріоритети: навести лад із фасадами будинків в історичній забудові та зібрати кошти. Проте виглядає на те, що сама міська влада переймається лише фінансовим боком справи. Отож підприємці недарма побоюються, що насправді вся кампанія зведеться лише до нових поборів.

Ще більшої критики нові правила отримали з боку Всеукраїнськ ої Асоціаці ї зовнішньої реклами , представники якої ма ли зауваження практично до кожного пункту проекту рішення. «Якщо наші зауваження не будуть враховані, Асоціація зовнішньої реклами подасть позов до адміністративного суду», – наголосила юрист асоціації Ірина Степанова.

Між тим, попри те, що регуляторний акт перебуває у стані доопрацювання, на останньому засіданні міськвиконкому Андрій Садовий знову метав громи й блискавиці і дав підлеглим два місяці часу, «щоб привести у належний вигляд фасади будинків у центральній частині міста».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *