Футбол. Гендиректор „Карпат” представив проект бізнес-плану ВАТ

|

Сьогодні генеральний директор футбольного клубу „Карпати” Олександр Єфремов представив журналістам короткий проект бізнес-плану створення відкритого акціонерного товариства “Народна команда “Карпати””. За словами гендиректора, цей проект також отримали міський голова Львова Андрій Садовий і представники обласної влади. „Сподіваємося, що активне обговорення проекту бізнес-плану розпочнеться вже з наступного тижня, а до лютого наступного року це питання мають розглянути на міській та обласній сесіях”, – зазначив Олександр Єфремов. Загалом „Карпати” готові до будь-якого конструктивного діалогу.

Як пояснив пан Олександр, створення ВАТ „Народна команда „Карпати”” – це сьогодні єдина перспектива для клубу, бо ж почесний президент „Карпат” Петро Димінський не може завжди бути „дійною коровою”. „Клуб – дуже дорога забавка, яка потребує величезних коштів, а терпіння в Петра Петровича небезмежне, – сказав він. – Зараз увесь український футбол – безперспективний, адже такі витратні проекти як футбольні клуби лежать на плечах меценатів. Нам потрібно перейняти світовий досвід, якому вже понад 10-15 років”. Як пояснив пан Єфремов, „Карпати” – піонер цієї царини в Україні, але останнім часом ідеєю створення акціонерного товариства зацікавилися в Донецьку.

Генеральний директор назвав і деякі цікаві цифри. Так, через 6-7 років, згідно з проектом бізнес-плану, ВАТ може вийти “на нуль” у графі „прибутки-видатки”. Зокрема, видатки на отримання команди розпочинаються з 20 мільйонів доларів на рік, а у 2012 році сягатимуть 35 мільйонів. „А це вже бюджет команди, яка може боротися навіть за „золото” в українському чемпіонаті”, – додав пан Єфремов.

Основні тези проекту бізнес-плану створення відкритого товариства „Народна команда „Карпати”:

Загальний стан справ у футболі, необхідність створення футбольного ВАТ у Львові.

Виникнення на зламі 80-х та 90-х років XX ст. самостійного господарства футбольних клубів України відбувалося в умовах повної не сформованості загального бізнесового середовища нашої держави, економічних потрясінь, котрі критичним чином знизили купівельну спроможність пересічного споживача послуг, які мали б надавати професійні клуби. За таких обставин навіть найпростіші традиційні джерела доходів, такі як касовий збір під час матчів, продаж атрибутики, реклами, телевізійних прав і т. п. не кажучи вже складніший інструментарій розвиненого фінансового ринку, виявились для них недоступними. Нестабільність періоду накопичення первинного капіталу приводила до перебоїв у фінансуванні. Особливо це відбилося на традиційно відомому футбольними талантами західному регіоні України. Ряд клубів тут узагалі припинили існування, а такі учасники змагань у вищій лізі перших чемпіонатів України, як “Нива” Тернопіль, “Буковина” Чернівці, “Верес” Рівне, “Спартак” Івано-Франківськ, “Нива” Вінниця та ін. давно опустились у футбольної ієрархії. У 16-му Чемпіонаті України єдиним представником Західної України у вищій лізі Чемпіонату України є львівські “Карпати”.

Незвичайно сприятливою особливістю ФК “Карпати” – у порівнянні з багатьма містами, у першу чергу Західної України – є наявність інвестора, котрий уже впродовж останніх 5 років постійно вкладає кошти у поточну діяльність клубу, і котрий готовий зробити свій подальший внесок у окреслений процес. Водночас, спеціальні кроки передбачають активне залучення до проекту органів влади, котрі можуть докластися до врегулювання його матеріальних аспектів. Гайнування часу чи відмова від реалізації проекту у запропонованій нижче чи іншій формі, з однієї сторони заморозить системні успадковані проблеми, а з іншої поставить під сумнів доцільність подальших інвестицій у збитковий та позбавлений майна клуб зі сторони будь-яких зацікавлених структур та може в майбутньому знову поставити перед органами влади питання про пошук коштів для підтримки реноме міста, яким є команда “Карпати”.

Відповідно, нинішній проект створення Відкритого Акціонерного Товариства с проектом відбалансування господарства та фінансового стану ФК “Карпати” через залучення у необхідних розмірах та формах підтримки владних структур Львова та області, інших небайдужих до львівського футболу структур, юридичних та фізичних осіб.

У першу чергу йдеться про консолідацію, приведення до єдиної юридичної структури та цільного використання ряду об`єктів спортивного та господарського призначення, котрі, в силу економічних змін та потрясінь останніх 15 років, формально знаходячись у різній власності, або фактично не використовуються та руйнуються, або використовуються у нецільовий спосіб, або практично не приносять прибутку своїм власникам. Об`єднані у ВАТ ФК “Карпати” та після вкладення певних коштів, вони б виконували свої функції, як для безпосередньо спортивної діяльності, так і для її фінансово-матеріального забезпечення.

Роль владних структур при втіленні нинішнього проекту видається визначальною, як у силу того, що ряд об`єктів, що пропонуються до об`єднання у ВАТ, на сьогодні знаходяться у муніципальній та обласній власності, так і для забезпечення подальшого контролю за діяльністю ВАТ. При цьому, незаперечними видаються політичні та економічні дивіденди, які отримують владні структури від впровадження та життєдіяльності такого проекту:

– демонстрація першості нашого регіону та його керівників у діяльності по приведенню економіки футбольного життя до європейських стандартів.

– упорядкування без залучення громадських та бюджетних коштів цілого ряду

об’єктів, котрі формуватимуть зростання іміджу нашого міста.

– серйозний державний та муніципальний внесок до сфери спортивного життя міста та регіону, до підтримки та розвитку існуючого бренду львівської футбольної школи.

ВАТ виконуватиме і важливі соціальні функції. Серед таких функцій слід виокремити такі, як внесок у формування здоров`я української нації шляхом залучення значної кількості дітей та підлітків до регулярних занять спортом та через формування розгалуженої мережі публічних спортивно-оздоровчих закладів Львова, загальне та патріотичне виховання молоді, котра долучатиметься до спільної відповідальної праці та прагнутиме відстоювати спортивну честь рідного міста. Успішна реалізація проекту продовжить та розвине традицію клубу та команди “Карпати” як одного з важливих самоідентифікаційних свідомісних центрів Львова та усієї Галичини, їх візитівки.

“Спорт номер один” в Україні буде залишатися бідним і неприбутковим, поки не прийдуть люди, які почнуть керувати ним згідно законів економіки. І найбільш вдячний шлях реорганізації українських клубів, як свідчить міжнародний досвід, саме створення Відкритого акціонерного товариства, що для футбольної України є принципово новою платформою для залучення інвестицій.

Зараз же об`єднує українські клуби лише одне: ніхто з них не спроможний прогодувати себе самостійно. Вони не приносять прибутків, а з року в рік лише зводять кінці з кінцями. Подумати про системний розвиток – руки не доходять.

Перелік майнових, інтелектуальних, іміджевих та інших прав, що можуть бути внесеними до статутного фонду ВАТ.

Платформою акціонерного товариства, що створюється може стати діючий у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю “Клуб професійного футболу “Карпати” (надалі ФК “Карпати”). ФК “Карпати” має у власності:

– стадіон “Прогрес”,

– дитячо-юнацька спортивна школа,

– авто цех (4 автобуси, 4 мікроавтобуси, автомобіль КрАЗ, трактор Т-16, засоби

малої механізації по впорядкуванню та обслуговуванню полів,

– недобудований торгівельний комплекс на території комплексу “стадіон “Україна”,

– трансферні права на 78 футболістів, що мають підписані контракти з клубом,

виступають у вищій і другій лігах українського футболу,

– інтелектуальні права на товарний знак та право участі у вищій лізі українського футболу,

– фітнес-центр “Софія”.

Наступними учасниками ВАТ мають стати Львівська міська рада та Львівська обласна рада.

Львівська Міська Рада:

1. Майновий комплекс стадіону “Україна (5,5 га)”:

2. Кінотеатр “Київ”, просп. Шевченка.

З. Готель “Львів” – просп. Чорновола.

4. Готель “Незалежність”, вул. Тершаківців 6.

5. Офісні приміщення за адресою пл. Міцкевича 6/7, 3-5 поверх (256,4 м2 х 3)

6. Спортивна база товариства “Спартак”, вул. Замарстинівська.

7. Стадіон “Школяр”, вул. Дундича.

8. Стадіон “Юність”, парк культури ім. Хмельницького.

Львівська Обласна Рада:

1. Готель “Замок Лева”, вул.Глінки.

2. Офісні приміщення за адресою вул. Винниченка, 14. (245 м2)

З. Офісні приміщення за адресою вул. Вороного, 3 (редакція газети “За вільну Україну”)

4.Спортивна база у смт. Янів.

Інші акціонери:

НТБ “Брюховичі”, вул. Ясна 43 та вул. Дитяча, б/н.

– Власність – громади смт. Брюховичі

Стадіон “Рух”, м. Винники (належить частково тютюновій фабриці, частково у приватній власності).

Профілакторій “Сокіл”, смт. Брюховичі.

–Належить ВО “ЛОРТА”.

Стадіон “Кінескоп”, вул. Порохова (Любінська).

Стадіон “Сільмаш”, вул. Сулими (Любінська).

– Належить заводу “Львівсільмаш”.

Стадіон ЛНУ, вул.Марка Черемшини.

– Належить Львівському Національному Університетові ім.Ів.Франка

Загальна вартість переданих всіма учасниками ВАТ до статутного фонду прав, будівель та земель становить близько 109-112 млн. грн.

Виходячи з цих розрахунків статутний фонд новоствореного ВАТ може сягати 140 млн. грн. З яких 30-32 мільйони гривень – грошові надходження за продані акції.

За умови входження закордонних інвесторів статутний фонд може зрости ще мінімум на чверть.

Юридичні особливості створення ВАТ

Продаж акцій

Відповідно до пропозиції при вступі у ВАТ міській та обласній владі як одним із основних акціонерів пропонується пакет акцій, який становитиме мінімально 40% + 1 акція усіх акцій майбутнього товариства. Цей пакет дає можливість блокувати скликання загальних зборів (Закон України про “господарські товариства”).

Продаж акцій відбувається у відповідності до Законів України:

“Про цінні папери і фондову біржу”,

“Про господарські товариства”,

“Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” ,

“Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних

паперів в Україні,

До повного формування статутного фонду пропонується встановити обмеження на відчудження належних засновникам часток статутного фонду без згоди інших засновників.

Пропонується, що кількість акцій для продажу уболівальникам (міноритарним акціонерам) буде не меншою ніж 25% + 1 акція, оскільки саме цей пакет дає можливість блокувати прийняття рішень, які потребують кваліфікованої більшості голосів. ( п.6. ст.35 Закону України “про господарські товариства”).

Для економії коштів при випуску акцій пропонується на початкових етапах їх випуск у бездокументарній формі. Проте уже після визначення остаточного складу учасників ВАТ ці акції буде переведено у документарну форму відповідно до Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.09.2004 N 397 Про затвердження Положення про порядок переведення випуску акцій з бездокументарної форми у документарну форму випуску іменних акцій – емітент, який здійснив випуск акцій у бездокументарній формі, має право змінити форму випуску на документарну форму випуску іменних акцій.

Організація господарської діяльності новоствореного ВАТ

Організація господарської діяльності починається зі складання та оголошення річних планів і бюджету. Після ретельного вивчення ситуації з урахуванням наявних можливостей клубної інфраструктури і завдань, що стоять перед командою, збори засновників затверджують програму розвитку клубу і бюджет фінансування. Бюджет надходжень складається з:

– рекламних надходжень;

– продажу телевізійних та суміжних прав;

– комерційної діяльності;

– продажу трансферних прав;

– короткострокових позик.

З урахуванням іміджевої складової суми надходжень від рекламної діяльності, продажу телевізійних, трансферних та суміжних прав має зрости щонайменше на порядок і сягне 22-25 млн грн. на рік при сьогоднішніх 5,5 млн.грн.

Досягненню таких результатів повинні сприяти наступні заходи:

– підвищення ефективності роботи власної ДЮСШ, львівського УФК, фахівців клубу;

– залучення до співпраці в галузі реклами потужних загальноукраїнських рекламних і промо-агенцій;

– розширення організаційних і технічних можливостей власної студії за рахунок придбання сучасної ПТС (мобільнийний телевізійний студійний комплекс), укладання угод з відомими бродкастерами та інтернет -провайдерами;

– зростання популярності друкованих і інтернет-видань клубу;

– ефективне управління і структурованість.

Бізнес-розрахунки початкової діяльності ВАТ

Всього на етапі становлення ВАТ, тобто у період з 2006 р. по 2012 рік в розвиток клубу необхідно вкласти приблизно 170 млн. грн., в тому числі по роках 2007р. – 10 млн.грн. 2008р. – 25 млн.грн. 2009р.-35 млн.грн. 2010р.-40 млн.грн. 2011р. – 35 млн грн. 2012р. – 25 млн.грн.

Половина визначеної суми піде безпосередньо на облаштування спортивної інфраструктури ВАТ. Друга половина (близько 85 млн. грн.) на реконструкцію, ремонт та відбудову об`єктів бізнесової інфраструктури.

За цей же період з рахунок рекламної діяльності, продажу квитків, телевізійних та суміжних прав, трансферних операцій клуб заробить близько 100 млн. грн. або 15-17 млн. грн. щорічно. Крім того деякі об`єкти бізнесової інфраструктури клубу, як то готель “Замок лева”, торгівельний комплекс, готель “Незалежність” також почнуть давати сукупний прибуток орієнтовно 2,5-3,5 млн грн.. в рік. З урахуванням 25-27 млн.грн., що виручені від первинного продажу акцій, активи клубу на початковому періоді розвитку досягнуть 130-135 млн.грн., що складає 80 % відсотків суто футбольних витрат клубу на цей період, і дозволяє достатньо впевнено прогнозувати його спортивну діяльність. Однак для потужного розвитку необхідні зовнішні запозичення. їхній розмір буде залежати від багатьох складових починаючи від спортивних завдань, які акціонери поставлять перед командою і закінчуючи проблемами, пов`язаними з прискоренням реконструкції або поліпшенням есктер’єру окремих бізнесових проектів.

Перспективи розвитку ВАТ

Якщо протягом перших 5-6 років акціонерам вдасться закласти серйозний фундамент ВАТ “Народна команда “Карпати” у вигляді реконструйованих об`єктів спортивної інфраструктури, реконструювати і збудувати нові об`єкти для бізнесу, наступні кроки можуть бути у напрямку створення на базі діючого ВАТ потужного соціально-бізнесового проекту, який мав би бути найпотужнішим і найвпливовішим не тільки на Львівщині, але у цілому в Україні. Сукупна власність клубу, його репутація у бізнесових колах дозволяла би брати багатомільйонні кредити під заставу існуючого майна для реалізації найпотужніших проектів у соціальній, комунікаційній, торгівельній та інтелектуальній сферах.

Розрахунки, що були викладені у попередніх розділах, дають можливість розраховувати на, принаймні, п`ятикратне підвищення вартості клубу протягом перших п’яти-шести років. Це дозволяє з 2011 року брати у банках з серйозною репутацією довготермінові кредити до 5 років загальною сумою 250-300 млн. грн., і короткотермінові до 6 місяців до 50 млн. грн. За таких умов трансферну політику клубу вже в найближчі роки можна буде оптимізувати за рахунок залучення кредитних ресурсів. А в подальшому доводити цей механізм до рівня кращих світових зразків. Це ж стосується і інших аспектів діяльності клубу.

1. Спортивна діяльність.

– постановка задачі перед командою “Карпати” про регулярну участь у

європейських клубних змаганнях;

– перетворення Футбольної Академії на один з провідних центрів підготовки

молодих футболістів в Україні;

– організація та проведення у Львові традиційних виставкових та комерційних турнірів на рівні професійних та юнацьких команд;

– постійне удосконалення футбольної інфраструктури м.Львова, будівництво нової тренувальної бази, полів з штучними покриттями, критих манежів для тренувань та гри у футбол;

– поширення діяльності на інші популярні та традиційно розвинені на

Львівщині види спорту (шахи, теніс та ін.) – фінансова підтримка, організація змагань, тощо.

2. Комерційна діяльність.

– створення розлогої системи підприємств малого і середнього бізнесу за рахунок входження на різних умовах до холдингу ВАТ “Народна команда” Карпати”;

– участь у національних та загальнодержавних інноваційних проектах в галузях

зв`язку, комунікацій, послуг;

– створення банківсько-фінансової групи „Карпати”.

3. Соціальні функції.

– створення мережі аматорських та дитячих спортивних секцій, патронат над

міськими чи обласними аматорськими та шкільними змаганнями;

– участь у соціальних та благочинних акціях за участю органів влади;

– розробка та впровадження власних соціальних програм;

– витворення сфери позитивного суспільного інтересу до системного і

потужного проекту, створюваного за участю владних структур.

4. Організаційні аспекти.

– залучення до ВАТ нових акціонерів;

– поширення діяльності за кордон України з створенням структурних одиниць у місцях компактного проживання вихідців з України, потенційних уболівальників команди “Карпати”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *