ОСТАННІ НОВИНИ

Через нове провалля обмежили рух трасою Дрогобич-Трускавець

Ольга Денисяка

|

Вантажівкам заборонили в’їзд на автодорогу Дрогобич-Трускавець через провалля, яке 15 березня утворилось біля Стебника. Про це Львівському порталу повідомили у пресслужбі Львівської ОДА.

 

15 березня біля Стебника, що у Дрогобицькому районі, утворилось провалля площею близько 150 на 50 метрів, глибина – близько 100 метрів.

Відтак на трасі Дрогобич-Трускавець обмежили рух вантажівок. Об’їзд – через міста Стебник та Борислав. Також зміни внесуть до маршрутів рейсових автобусів на трасі Дрогобич-Трускавець.

У свою чергу ПАТ «Стебницьке гірничо-хімічне підприємство «Полімінерал» повинне провести дозаповнення пустот рудника №2 розсолами зі хвостосховища, за їх наявної концентрації, та у визначені місця, відповідно до науково-обґрунтованих висновків.

Також екологи звернуться до Кабінету Міністрів України щодо негайного проведення Фондом Державного майна України повного аудиту зобов’язань згідно з договором купівлі-продажу частини акцій ДГХП «Стебницький «Полімінерал».

Окрім того, рятувальники та поліція цілодобово моніторитимуть ситуацію, яка складається в районі новоутвореного провалля.

Нагадаємо, вперше карстова порода біля Стебника провалилася 3 роки тому: це сталося внаслідок обвалу у шахтах «Полімінералу». Геологи передбачали, що надалі порода буде обвалюватися.

Як повідомляв Львівський портал, у ніч на 30 вересня 2017 року на Львівщині пройшов незначний землетрус. Згодом на території села Модричі Дрогобицького району відбувся обвал карстової породи діаметром 200 метрів, глибиною 30 метрів.

В екоінспекції Львівщини заявляли про те, що площа провалля, яке утворилося після землетрусу, буде збільшуватися, більше того – можливі і нові зсуви. Так, 2 листопада 2017 року біля Трускавця сталося нове карстове провалля. У вирву потрапила ріка Вишниця. Після цього річку «заховали» у трубу, щоби провалля не розмивалося й далі.

Також мова йшла про те, що вздовж дороги Східниця–Пісочне можуть утворитися нові карстові провалля. Відтак міський голова Стебника Петро Старосольський наполягав, що через ситуацію із карстовими проваллями місто необхідно визнати зоною екологічного лиха. У жовтні 2019 року Петро Старосольський далі бив на сполох через те, що частина Стебника може піти під землю.

На ліквідацію наслідків провалля біля Стебника Львівщина просила у Кабміну більше 214 мільйонів гривень. За ці кошти мали б перенести дорогу, лінії електропередач та водогін.

Втім Кабмін виділив 20,5 мільйона гривень на перенесення магістрального водогону «Гірне – Дрогобич» за межі гірничого відводу, також вдалося перенести й лінії електропередач. Натомість до будівництва дороги в обхід провалля так і не розпочали.

Своєю чергою у Держекоінспекції Львівщини розводять руками, посилаючись на те, що проблеми з стебницьким проваллям не можуть вирішити через брак фінансування.

Фото: Facebook/Юрій Холод

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *