ОСТАННІ НОВИНИ

Середній час прибуття «швидкої» до пацієнта становить менше 9 хвилин, – дослідження

Олена Карп'юк

|

У кожному регіоні України протягом трьох діб волонтери спостерігали за роботою бригад «швидкої». Методологію дослідження та оцінки результатів розробили експерти ВООЗ. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі Міністерства охорони здоров’я.

 

Групи спостерігачів працювали у 26 довільно обраних українських населених пунктах (із населенням понад 10 тисяч людей), на 30 підстанціях швидкої допомоги. Вони провели по 72 години чергування разом із бригадами і виїжджали переважно на виклики, що стосувались травм, скарг на серцево-судинні чи легеневі проблеми.

«Вперше якість роботи екстреної медичної допомоги оцінена не за результатами паперової статистики, а в ході незалежного дослідження», – наголошують у МОЗ.

За результатами узагальнених даних встановлено, що бригади екстреної допомоги оперативно реагують на виклики, однак водночас протоколи лікування потребують перегляду.

Відтак дослідження показало:

1) середній час реагування швидкої на виклик (із моменту отримання повідомлення бригадою і до першого контакту з пацієнтом) – 8,5 хвилин; в межах 10 хвилин здійснюються 56% від усіх викликів; в межах 20 хвилин – 94% від усіх викликів;

2) середній час перебування на місці події – 17 хвилин;

3) середній час транспортування до лікарні – 10 хвилин;

4) 53,7% невідкладних викликів закінчилися транспортуванням до лікарні та госпіталізацією пацієнтів;

5) препарати, які використовують при наданні екстреної медичної допомоги, не завжди мають доведену ефективність та доцільність використання в конкретних випадках.

Наприклад, найбільш поширений препарат, який застосовують при скаргах на біль у грудях, – магнезія (32,6% серед пацієнтів >40 років та 29,4% серед будь-якого віку). При цьому неефективність магнезії при гострому інфаркті міокарда, корекції серцевого ритму та позалікарняній зупинці кровообігу вже доведена науковцями.

Нагадаємо, раніше у МОЗ заявили, що на повну модернізацію системи невідкладної медичної допомоги необхідно 10 мільярдів гривень при виділеному додатковому 1 мільярді в рамках всієї медичної реформи в Україні.

Як повідомляв Львівський портал, на Львівщині розпочали реорганізацію роботи екстреної медичної допомоги – запровадили систему центральної диспетчерської. Це означає, що в районах диспетчери не будуть приймати виклики, а «103» не працюватиме у звичному всім режимі. Тепер отримавши виклик, на допомогу приїде та «швидка», яка знаходиться найближче до пацієнта.

Частина Львівської області в тестовому режимі вже працює за системою центральної диспетчерської Обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Втім всі «швидкі» області мали запрацювати під цією службою до кінця листопада.

Детальніше про те, що передбачає введення об’єднаних диспетчерських служб, читайте тут.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *