ОСТАННІ НОВИНИ

Рівень куріння серед підлітків в Україні впав на 43%

Дарина Смеречанська

|

Поширеність куріння серед молоді 13–15 років зменшилася на 23% порівняно з 2011 роком та на 43% порівняно з 2005 роком. При цьому 14,9% підлітків (17,8% хлопців і 12,1% дівчат) уживають тютюнові вироби. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі Центру громадського здоров’я МОЗ.

 

Власне, нині було презентовано результати останнього Глобального опитування молоді щодо вживання тютюну (GYTS) в Україні.

Глобальне опитування молоді щодо вживання тютюну проводилося в Україні тричі — у 2005, 2011 та 2017 рр. Інститутом громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України.

«Результати опитування демонструють позитивну динаміку за багатьма показниками. Знизилась не тільки поширеність вживання тютюну з 26% у 2005 р. до 14,9% у 2017 р., а й суттєво зменшилася кількість тих, хто зазнав шкоди тютюнового диму в громадських місцях, підвищилась обізнаність молоді про шкідливість куріння», — звернула увагу Ірина Руденко, в. о. начальника Управління громадського здоров’я МОЗ України.

«Позитивні зміни відбулися завдяки важливим законодавчим ініціативам. Найефективнішими були такі нововведення, як заборона курити у громадських місцях, включно із закладами громадського харчування, запровадження графічних попереджень про шкоду для здоров’я на пачках сигарет, заборона реклами, стимулювання продажу та спонсорства тютюнових виробів, підвищення податків на тютюн, а також проведення інформаційних кампаній з протидії курінню, — зазначив Владислав Збанацький, заступник Генерального директора Центру громадського здоров’я МОЗ України.

Своєю чергою в. о. завідувача відділу з профілактики вживання тютюну та алкоголю Центру громадського здоров’я МОЗ України Катерина Римаренко звернула увагу на те, що 18,4% дітей 13–15 років є теперішніми споживачами електронних сигарет. Адже продаж електронних сигарет неповнолітнім досі не заборонено на законодавчому рівні. Окрім того, 62,5% дітей звертали увагу на рекламу сигарет у магазинах і кіосках. А директор програм Євразійського регіону міжнародної організації «Кампанія за майбутнє дітей без тютюну» Джошуа Абрамс зауважив, що реклама сигарет у точках продажу є маніпулятивною тактикою тютюнової індустрії, яка спрямована на те, щоб діти поповнювали лави майбутніх курців.

«Від хвороб, спричинених курінням, щодня помирає понад 230 українців. Проте всі ці смерті можна попередити, якщо продовжувати зменшувати доступність тютюнових виробів на державному рівні. Україна вже зробила значний поступ у боротьбі з тютюном, але потрібно докласти ще більше зусиль та сфокусуватися на виконанні усіх положень РКБТ ВООЗ», — підсумувала Наталія Король, фахівець із неінфекційних захворювань Бюро Всесвітньої організації охорони здоров’я в Україні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *