Астрономи виявили планету, яка поглинає майже 99% світла

Юлія Шпак

Вчені виявили в сузір’ї Лева планету, яка поглинає від 97% до 99% світла, що доходить до неї від її зірки – жовтого карлика WASP-104. Першовідкривачі порівняли небесне тіло з деревним вугіллям, і це одна з найтемніших коли-небудь виявлених планет, пише Science Alert, передає НВ.

Маса планети WASP-104b порівнянна з масою Юпітера, але температура на ній набагато вище, ніж на найбільшій планеті Сонячної системи через те, що WASP-104b обертається дуже близько до своєї зірки: період обертання навколо зірки у неї становить менше 10 днів. Планети, подібні до WASP-104b, називають «гарячими Юпітерами».

Такі планети не рідкість, але у них є набір характеристик, які роблять їх загадкою. Одним з них є те, що гарячі Юпітери відносно темні. Більшість з них відображають близько 40 відсотків зоряного світла, що досягає їх. Однак, за словами дослідників з Університету Кіла в Великобританії, WASP-104b поглинає більше 97-98 відсотків світла.

«З усіх темних планет, які я міг знайти в літературі, ця в п’ятірці кращих. Я думаю, що в першій трійці», – сказав учений-дослідник і астрофізик Тео Мокнік.

WASP-104b знаходиться в системі жовтого карлика в сузір’ї Лева на відстані близько 466 світлових років від Землі. Повний оберт навколо своєї орбіти планета встигає зробити за 1,75 земних дня, а відстань від неї до зірки цієї системи складає всього 4,3 мільйона кілометрів. Вчені вважають, що саме близькість WASP-104b до зірки пояснює, чому планета така темна.

WASP-104b, швидше за все, оповита щільною атмосферою, в складі якої багато натрію і калію, які поглинають електромагнітне випромінювання у видимій частині спектру; тому, вважають вчені, денна сторона планети відображає зовсім мало світла. Якби ми підлетіли до WASP-104b, ми, швидше за все, побачили її не чорною, а темно-червоною: замість відбитого світла розпечена атмосфера дає власне світіння.

Найтемніший гарячий Юпітер, про який ми знаємо на сьогодні, – це планета під назвою TrES-2b, яка відображає всього лише 0,1 відсотка світла, що потрапляє на нього. Але в міру продовження досліджень можливо, що WASP-104b отримає реальний потенціал для боротьби за цей «титул».