ОСТАННІ НОВИНИ

Під час канікул в українських школах пропонують запровадити навчання для ромів

Єва Корнійчук

|

Освіта для ромських дівчат та жінок є ключем до їх повноцінної інтеграції в українське суспільство. На цьому наголосила Представник Уповноваженого з питань дотримання прав дитини, недискримінації та ґендерної рівності Аксана Філіпішина під час круглого столу «Конвенція ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок (CEDAW) як інструмент захисту ромських жінок від множинної дискримінації».

 

Так,  Аксана Філіпішина зауважила, що зазначений захід є особливо важливим та актуальним, оскільки дає можливість привернути увагу до ключових проблем у галузі захисту прав ромських дівчат та жінок, пов’язаних із Конвенцією ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок.

За її словами, через слабку державну політику з питань інтеграції у суспільство, відсутність ґендерних підходів при формуванні програм та стратегій, обмеженими у багатьох своїх правах залишаються жінки із числа вразливих груп. Досі доводиться констатувати, що доступ до освіти є однією із найсерйозніших проблем у галузі прав людини для ромських жінок.

«Існує низка перешкод, які блокують доступ ромських дівчат та жінок до освіти. Це й бідність, патріархальні традиції громад, які призводять до зниження можливостей для дівчат та жінок з ромської громади. Водночас серед основних причин низького рівня відвідування закладів освіти дітьми з ромської громади є низький рівень економічного забезпечення сімей та кочовий спосіб життя, відсутність мотивації щодо важливості відвідування закладів освіти у ромських батьків, відверта дискримінація дітей з ромської громади за ознакою національності з боку керівництва дошкільних і шкільних закладів, відсутність коштів для оплати послуг дитячого садка або школи, на підготовку дітей до школи, зокрема купівля необхідного одягу та шкільного приладдя, відсутність документів тощо. Саме тому важливими кроками в цьому напрямі є проведення інформаційних кампанії серед ромського населення щодо необхідності включення дітей в освітній процес. Також доцільним є здійснення можливості використання приміщень шкіл під час канікул для організацій «курсів вирівнювання» для навчання ромських дітей, які не засвоїли шкільну програму, та вечірнього навчання для дорослих», – переконана Аксана Філіпішина.

До речі, таку позицію поділяє й Комітет ООН з ліквідації всіх форм дискримінації щодо жінок, який у своїх Заключних зауваженнях до восьмої періодичної доповіді України рекомендує державі-учасниці заохочувати доступ дівчат-ромів до освіти і забезпечувати продовження ними навчання на всіх рівнях освіти шляхом підвищення обізнаності про важливість освіти як прав людини і як основи для розширення прав і можливостей жінок, а також посилити виконання політики повторного вступу, що дозволяє дівчатам-ромам, які покинули навчання, повернутися до школи.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *