ОСТАННІ НОВИНИ

Скандальна програма про 12-річну породіллю зі Львівщини. На «Інтер» позиватимуться до суду?

Дарина Смеречанська

|

На думку Уповноваженої з прав людини, телеканал «Інтер» порушив права 12-річної дівчинки-породіллі, яка брала участь у ток-шоу «Стосується кожного». Омбудсмен просить Національну раду з питань телебачення і радіомовлення перевірити «Інтер» і відреагувати на порушення, а також не виключає судового позову проти каналу в інтересах постраждалої дитини. Про це розповіла представниця Уповноваженого з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності Аксана Філіпішина, передає «Детектор медіа».

Минулого тижня на телеканалі «Інтер» вийшли дві серії ток-шоу «Стосується кожного» на тему «Мама-дитина» – про 12-річну шестикласницю з Борислава Львівської області, яка у вересні народила дівчинку. В обох випусках творці ток-шоу переслідували мету встановлення особи батька. Як зазначається, вони навіть цього й не приховували і в прес-релізі анонсували: «…Главный вопрос, который волновал общественность: кто отец ребенка? Неужели он так и не возьмет на себя ответственность за случившееся? … Кто на самом деле оказался отцом новорожденной Дианы?..».

«У першій серії 9 жовтня обговорювали гіпотетичного батька – 18-річного сусіда, який відмовився від спілкування з журналістами. У другій серії 13 жовтня глядачі дізналися про результати ДНК-аналізу, який спростував попередню гіпотезу. Відтак у програмі йшлося вже про трьох кандидатів на батьківство, усі з яких є родичами дівчинки (вітчим і два брати). По суті в студії програми обговорювали розбещення малолітньої дитини, та ще й обтяжене ймовірним інцестом. Тобто злочин, за який дають від п’яти до восьми років тюрми (частина 2 статті 156 Кримінального кодексу України). При цьому про приватність і гідність самої дівчинки ніхто особливо не думав: вона сиділа в студії, заливалася сльозами й односкладно відповідала на запитання про подробиці статевих стосунків. У другому випуску глядачі так і не почули відповіді на запитання, хто батько, тож наприкінці програми Андрій Данилевич анонсував продовження історії, коли надійдуть результати нової ДНК-експертизи», – пише «Детектор медіа».

Водночас видання додає, що схожа історія зі скандальним висвітленням непростої тематики трапилася близько двох років тому на телеканалі СТБ, де у випуску ток-шоу «Один за всіх» 14-річна та 10-річна сестри розповіли подробиці розбещення своїм батьком. Тоді на порушення телеканалом прав дітей після скарг громадськості звернула увагу Національна рада з питань телебачення і радіомовлення. Але на перший раз Нацрада пожаліла СТБ і не стала давати йому попередження, а натомість почала постійно моніторити контент каналу. Зрештою, за результатами цих моніторингів і перевірок СТБ за показ шкідливого для дітей контенту отримав попередження і штраф у розмірі 1,6 млн грн, який нині оскаржує в суді.

Утім, кейс СТБ спонукав індустрію до саморегулювання. При Нацраді була зібрана робоча група з розробки правил захисту дітей у медіа. Її першим результатом став спільний акт узгодження «Захист дитини, яка зазнала сексуального насильства, при залученні до медіавиробництва», який підписали медіагрупи StarLightMedia, «1+1 медіа», «Медіа Група Україна», Національна суспільна телерадіокомпанія України та Незалежна асоціація телерадіомовників. Підписанти акту погодилися унеможливлювати ідентифікацію дітей – жертв сексуального насилля глядачами (не називати їхніх прізвищ, не показувати обличчя, не оприлюднювати назви населених пунктів тощо). Єдиною великою медіагрупою, яка відмовилася підписувати акт, стала Inter Media Group. І нині, як зазначає «Детектор медіа», маємо результат цієї відмови: у програмі про жертву розбещення, яке призвело до народження дитини, немає й натяку на анонімність, а навпаки – багатосерійне обсмоктування теми про маму-дитину.

Як повідомляв Львівський портал, у Львові в одному з пологових будинків мамою стала 12-річна дівчинка. За фактом статевих зносин з особою, яка не досягла статевої зрілості, відкрито кримінальне провадження. Також додамо, що новоспечена 12-річна мама підписала контракт про ток-шоу на телеканалі «Інтер».

Також додамо, що тест ДНК показав, що хлопець, якого 12-річна породілля зі Львівщини назвала татом дитини, – не батько.

Загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...