ОСТАННІ НОВИНИ

«Спихнути» не можна залишити. Чому у Львові вже чотири роки простоює унікальний медичний вертоліт?

Катерина Родак

|

Уже чотири роки на Львівському авіаційному заводі простоює медичний вертоліт Ак-226, який міг би надати неабияку допомогу військовим медикам на Сході України. Адже у складі вертольоту є необхідне реанімаційне медичне обладнання, що дає змогу  рятувати воїнів на фронті. Проте вертоліт досі перебуває на заводі в розібраному вигляді і без належної документації. А до цього, як відомо, він багато часу простоював  на митниці.

Відтак у Львові від голови Львівської ОДА Олега Синютки вимагають скерувати листа на ім’я Міністра оборони з проханням негайно скерувати льотно-технічну бригаду для складання випробувань, після яких можна буде виробити документацію на вертоліт і нарешті почати його використовувати. Сам вертоліт наразі перебуває на балансі департаменту медицини катастроф Львівської ОДА.

Як йдеться у відповіді Генерального штабу МО України на депутатський запит нардепа Ігоря Васюника від квітня 2014 року, вертоліт не експлуатується щонайменше з 2013 року.

«Для здійснення експлуатації потребує відповідного технічного обслуговування. На території України відсутні авіаційно-ремонтні підприємства, що виконують капітальний ремонт гвинтокрилів цього типу. Крім того, гвинтокрили типу Ка-226 на озброєнні Повітряних Сил України не перебувають, нормативна та експлуатаційна документація на зазначений тип літального апарата відсутня», – йдеться у документі.

У відповіді на запит додається, що сьогодні немає можливості здійснювати експлуатацію гвинтокрила.

Водночас у липні цього року у Міністерстві оборони України на ідентичний запит відповіли, що вертоліт готують до передачі Міноборони, а саме Військово-Морським Силам України.

Цьому рішенню передувало рішення сесії Львівської облради від 13 липня 2017 року. Тоді депутати проголосували за звернення до прем’єр-міністра України з тим, щоб пришвидшити процес передачі вертольота морякам. Незадовго до цього рішення представники Військово-морських сил України навідувались до Львівської ОДА з пропозицією забрати вертоліт, що став «менінгітом» для Центру медицини катастроф, яка не має коштів ні на пілотів, ні на обслуговування літального судна.

Як зазначив Львівському порталу колишній льотчик та громадський активіст Роман Мурій, передача медичного гвинтокрила морським силам – афера, оскільки моряки не мають ані фахівців для використання такого агрегату, ані необхідної документації на його експлуатацію.

«Сюди має бути направлена льотно-технічна бригада з Державного науково-випробувального центру ЗСУ – це єдиний підрозділ, що має льотчиків-випробовувальників і авіаційних спеціалістів, які мають право зробити випробування вертольоту і направити його у зону бойових дій. ВМС не мають кваліфікованих кадрів, щоб експлуатувати цей вертоліт.  У ЗСУ він не може експлуатуватись зараз  в принципі. Тому що немає на нього технічної документації, а може він експлуатуватись тільки у випробувальному центрі як дослідний зразок. Наші льотчики-випробувальники можуть підготувати льотну документацію», – зазначив Львівському порталу він.

Відтак, наголошує співрозмовник, вертоліт чимшвидше необхідно передати Військово-медичний клінічний центр Західного регіону у Львові.

«Ми його мусимо передати військовому госпіталю. Цей вертоліт треба зібрати, передати його на фронт, а після війни щоб він повернувся у військовий госпіталь. Він буде у ЗСУ, які будуть надавати своїх льотчиків, паливо і т.д. Але коли нам буде якась потреба з мирним населенням, військовий госпіталь може надати його для порятунку», – зазначив Р. Мурій.

Він додав, що сьогодні військовий госпіталь будує медичний комплекс з вертольотним майданчиком, де власне і можна буде садити літак із пораненими вояками.

Довідка:

Ка-226 — російський багатоцільовий гвинтокрил, розроблений авіаційним заводом у Камові. Вертоліт розрахований на 5-9 пасажирів або двох важкопоранених осіб (в лежачому стані). Вертоліт унікальний тим, що має два двигуни Rolls Royce, надійність яких дозволяє використовувати гвинтокрил у польотах над населеними пунктами.

Орієнтовна вартість судна – 30 млн грн.

Нагадаємо, що одесити не першими прийшли за унікальним медичним вертольотом. У  2014 році Львівщина намагалася передати цей вертоліт на потреби Міноборони в зоні АТО. За рік по тому депутати Львівської обласної ради вирішили безкоштовно передати гвинтокрил КА-226 у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *