Спроба №2 змінити транспортні потоки у Львові знову приречена на «провал»?

Катерина Родак

|

Від завтра,2 вересня, приміські маршрутки висаджуватимуть пасажирів на автостанціях і не заїжджатимуть ні на Приміський вокзал, ні у центр Львова. У міськраді Львова бідкаються на відсутність водіїв, щоб розвозити навалу пасажирів від автостанцій, а самі пасажири нарікають на відсутність інфраструктури та банально місця, щоб приймати таку кількість автобусів.

Як відомо, з другого вересня 2017 року перевізники, що їздять у Мостиському напрямку, матимуть кінцеву на АС «Західна» на Городоцькій замість Залізничного вокзалу. А для автобусів із Пустомитівського та Городоцького напрямку кінцевою буде не зупинка на Приміському вокзалі, а на автостанції №3 (вул. С. Петлюри, 11б, поблизу ринку «Новий»). Маршрутки із Жовківського напрямку будуть їздити на оновлену АС №2 (вул. Б. Хмельницького, так званий вокзал «Північний»).  Решта маршрутів їздите за старими схемами, оскільки зараз мова йде по те, щоб «очистити» центр Львова та приміський вокзал від приміських автобусів.

Як повідомив Львівському порталу керівник управління транспорту Львівської ОДА Роман Кокотайло, таке рішення було прийняте згідно розпорядження міськради Львова.

«Ми завершили проведення останнього конкурсу на приміські і міжміські маршрути відповідно до вимог Львівської міської ради щодо визначення кінцевих зупинок на території міста Львова тих, які є автостанціями сертифікованими. Я думаю, що ніхто нічого блокувати не буде, основне наше завдання – щоб Львівська міська рада забезпечила належну кількість громадського транспорту на території міста Львова, щоб забезпечити належне перевезення осіб, які прибувають до міста по території Львова. Якщо міська рада не забезпечить ту кількість транспортних вузлів, яка повинна бути, то ми будемо бачити перевантажені транспортні засоби, які курсують на міських маршрутах», – зазначив посадовець.

Він уточнив, що з центру Львова, зокрема з площі Теодора, та з Приміського вокзалу мають «переїхати»  усі приміські автобуси, натомість на Головному залізничному вокзалі залишатимуть автобуси курортних напрямів (Моршин, Трускавець, Східниця).

На питання кореспондента Львівського порталу, чому перенесення приміських маршрутів на автостанції «провалилось» минулого року, Р. Кокотайло відповів:

«По-перше, це автостанції, їхня інфраструктура та якість для обслуговування людей, а по-друге, недостатня кількість міського транспорту. Частково покращилась, але не настільки. Я думаю, що міська рада докладе максимум зусиль і почне оголошувати нарешті конкурси на будівництво нових автостанцій», – зазначив він.

Водночас заступник міського голови Львова з питань ЖКГ Сергій Бабак запевнив Львівський портал, що у напрямках Городоцької та Петлюри випускатимуть більшу кількість маршруток.

«Минулого тижня начальник управління транспорту зібрав перевізників і обговорювалось питання про доповнення техніки на маршрути у зв’яжу із цими змінами. Усі перевізники підтвердили готовність. Єдине, що техніки вистачає, не вистачає водіїв. Тому ми над цим працюємо, щоб заповнити ці маршрути», – каже С. Бабак.

За його словами, в ідеалі картина із приміським транспортом від завтра мала би виглядати так:

«Приміська маршрутка приїхала до першої автостанції по цьому напрямку. Далі від неї має бути достатньо техніки для того, щоб пасажиропотік розвезти по Львову».

С. Бабака, зізнається: стан автостанцій Львова бажає кращого.

«Але не можна нічого зробити за день, з два, за рік. Бо інженерні чи інфраструктурні проекти є тривалі і вимагають страшних коштів, бо треба вкладатись як в техніку, так і в будівлю. Ряд автостанцій є достатньо обладнаними: є туалети, каси, блок харчування. Не можна вирішити все».

Для цього, щоб реалізувати цивілізовано транспортні змін, треба мати певну кількість транспорту.  У мерії кажуть, що автобуси є, але знову ж таки є проблема із водіями.

Щодо боротьби із водіями приміських маршруток, які захочуть облаштувати кінцеві зупинки десь у неналежному місці, у міськраді розводять руками, мовляв, оштрафувати таких порушників майже нереально.

«Уктрансбезпека має робити припис, звертатися до замовника цього маршруту. Той має на підставі договору штрафувати або розривати з ним договір. І ось тут воно рветься. Бо або в договорі цього нема, або заборонено міняти ці умови договору», – бідкається Сергій Бабак.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *