ОСТАННІ НОВИНИ

Суд заборонив управлінню транспорту Львівської міськради проводити конкурс та укладати угоди з перевізниками

|

Дніпропетровський окружний адміністративний суд ухвалив рішення про заборону управлінню транспорту та зв’язку Львівської міської ради проводити конкурс перевізників на міські автобусні маршрути, оголошувати новий конкурс перевізників без дотримання вимог закону про автомобільний транспорт, а також продовжувати дію чинних та укладати нові договори з перевізниками чи вносити зміни в існуючі. Про це йдеться в ухвалі суду від 24 квітня 2017 року, копія якого є у розпорядженні Львівського порталу.

За словами активістів, які відслідковують транспортну проблематику у Львові, «Львівська міська рада таки «загралася» в конкурс перевізників на міські автобусні маршрути, адже пропозиції громадськості не були враховані, а умови оголошеного конкурсу прийняті з грубими порушеннями». Тим часом дія тимчасових угод з перевізниками завершується 30 червня цього року. Відтак, за їх словами, Львову загрожує транспортна блокада.

Серед претендентів на обслуговування міських маршрутів – чотири перевізники: комунальне підприємство «АТП-1», перевізники «Фіакр-Львів», «Міра і К», «АТП-14630» (угоди з перевізником «Успіх БМ» закінчується в кінці цього року).  На сьогодні результати конкурсу, проведеного у кінці квітня, та угоди, укладені з двома перевізниками – «Міра і К» та «АТП-14630», будуть скасовані судом.

За позовом підприємства «Матеріал-Сервіс», Дніпропетровський окружний адміністративний суд ухвалив рішення про заборону управлінню транспорту та зв’язку ЛМР проводити конкурс перевізників на міські автобусні маршрути, оголошувати новий конкурс перевізників без дотримання вимог закону про автомобільний транспорт, а також продовжувати дію чинних та укладати нові договори з перевізниками чи вносити зміни в існуючі. Суд мотивував своє рішення тим, що управління транспорту та зв’язку ЛМР допустило низку грубих порушень, зокрема в умовах конкурсу не було дотримано принципу рівності учасників конкурсу під час формування лотів. Управління транспорту поділило маршрути на великі лоти, а це означає, що перевізників з меншою кількістю транспорту позбавили жодних шансів виграти конкурс. Тобто управління транспорту в оголошенні в газеті «Львівська Пошта» № 1 (1911) визначило такий перелік об’єктів конкурсу (лотів): об’єкт № 1 – включає в себе 21 маршрут;  об’єкт № 2 – включає 10 маршрутів;  об’єкт № 3 – 5 маршрутів;  об’єкт № 4 – включає 10 маршрутів. Відповідно такі великі лоти потребують більше сотні автобусів. Про упередженість управління транспорту і конкурсної комісії свідчить і той факт, що підприємство «Міра і К» попри недостатню кількість автобусів, виграло конкурс та отримало лот №2.

Серед порушень виокремлено й те, що управління транспорту створило привілейоване становище для одного перевізника. Хоча об’єкт конкурсу може містити як один, так і кілька маршрутів (відповідно до ЗУ «Про автомобільний транспорт»), організатор конкурсу  сформував саме такі лоти, які вигідні перш за все для одного перевізника – Львівського комунального автотранспортного підприємства № 1. Відтак очевидно, що об’єкт конкурсу № 1 створено спеціально під комунальне АТП № 1. Бо для обслуговування стількох маршрутів (аж 21), необхідно мати в наявності одразу 256 автобусів та додатково 26 резервних. Таку кількість автобусів якраз і має тільки ЛКП «АТП-1», яке буквально напередодні конкурсу цей транспорт почало закуповувати. Крім того, «АТП-1» зацікавилася військова прокуратура, адже для підприємства здійснювали «фейкову» закупівлю автобусів за кошт міського бюджету.

Також управління транспорту затвердило рух автобусів лише у режимі «маршрутне таксі».  А це означає, що у водіїв не буде жодних графіків руху на кожній зупинці. Натомість законодавство прямо забороняє перевезення пасажирів автобусами І класу в режимі «маршрутного таксі». Для безпеки та комфорту пасажирів і забезпечення належних умов поїздки автобуси І класу можуть використовуватись тільки в «звичайному режимі» руху з дотриманням усіх зупинок, передбачених розкладом руху (задекларовано ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

Зважаючи на перераховані порушення та ухвалу Дніпропетровського суду, на сьогодні угоди, укладені ЛМР з перевізниками «Міра і К» та АТП-14630 не можуть вступати в дію. Тим часом перевізники працюють згідно тимчасових угод, дія яких завершується в кінці червня.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *