ОСТАННІ НОВИНИ

«Львівводоканал» обкрадає львів’ян?

Андрій КОТЕНСЬКИЙ, Львівський портал

|

Споживачам, яким проводять планову перевірку лічильників обліку води, «малюють» додаткові куби для оплати послуг. Про це заявила львівська волонтерка та співачка Софія Федина на своїй сторінці у Facebook.

33
Фото: ІТАР ТАРС

На переконання С. Федини, «Львівводоканал» обкрадає мешканців.

«Схема проста: приходить службовець і приносить акт на повірку лічильників. Вам пропонується або самому знімати лічильники і перти їх у водоканал, або за 80 грн замовити майстра, який до вас прийде і на дому все зробить і видасть офіційні документи. Звісно, що більшість одразу зголошується замовити майстра, бо самому виясняти щось у цій бюрократичній структурі – це пекло. Вам виписується ордер на повірку, який ви маєте здійснити протягом місяця!

І ось тут починається махінація:

Справа в тому, що майстер не встигає прийти за місяць – там величезна черга. А в папері маленькими буквочками пише, якщо ви не здійсните процедуру повірки за місяць, то далі вам нараховуватиметься по загальному тарифу…  А окрім майстра, ще треба вичекати 10 днів обробки документів, а потім ще чекати другого майстра, який має прийти і поставити оновлені пломби… Тобто, Ви фізично ніяк за місяць не встигаєте», – повідомляє жінка.

Водночас, за час відсутності лічильника із вашим рахунком можуть траплятися конфузи, і звісно, що не на користь споживача…

32«Вчора прийшла квитанція, думаю не тільки мені… в якій нараховано 22 куби води, в той час як середньому за місяць ми витрачаємо від 2 до 5. Спроба вияснити питання завершується хамством довідкової лінії водоканалу, криками і відсутністю толкового пояснення і вирішення питання.

Таке враження, що працівникам зверху спустити куби, які за чиєюсь халатністю були розтрачені, а зараз їх просто на кінець року треба комусь приписати… а ми за цю халатність маємо платити. Важливий нюанс – лічильники ні на хвилину не знімалися!!! Майстер їх на комп’ютері перевірив – вони працювали ідеально. І просто наново були опломбовані. Тобто облік води вівся постійно лічильником, який визнаний водоканалом як справний. То ж звідки взялося 22 куби?», – дивується Софія Федина.

Жінка припускає, що куби людям домальовують через втрату води у самій системі, через регулярні аварії на старих водогонах.

«У нас під хатою по вулиці Юрія Липи, 10, тридцять років поспіль з міських труб водопостачання традиційно тече з усіх сторін вода, яка вже розмила вулицю до такого стану, що й не проїдеш толком…», – йдеться у повідомленні.

Скільки насправді потрібно платити за воду, якщо працівники «Львівводоканалу» зняли лічильник?

У юридичному відділі Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» зазначили: «В таких випадках на час відсутності лічильника води, нарахування будуть проводитися по середньомісячному споживанню води (за попередні 3 місяці)». Тобто, якщо за лічильником Ви спожили у вересні 5 кубів, у жовтні 6 кубів, а у листопаді 4 куби, то в грудні без лічильника Вам мають виставити рахунок на 5 кубів.

«Якщо неправильно нараховано кількість кубів, то необхідно звертатися до бухгалтерії «Львівводоканалу» згідно вашого району проживання», – повідомили юристи.

А Ви вже перевіряли свій лічильник?

У «Львівводоканалі» пояснюють, якщо Ваш лічильник води востаннє перевіряли більше трьох-чотирьох років тому, необхідно зателефонувати у відділ фахівців з реєстрації лічильників, які приймуть Ваше замовлення за номером 245-92-48 та призначать час перевірки. Якщо ж Ви, як більшість нормальних людей, забудете це зробити, то фахівці водоканалу можуть самі навідаються до Вас додому.

Насамперед до Вашої домівки повинен прийти контролер, який розпломбує лічильник та випише Акт на проходження метрологічної повірки приладу обліку води. У акті мають бути вказані останні показники лічильника.

Окрім того, за даними «Водоканалу», важливо не знімати пломб і водолічильник самовільно, а лише після розпломбування й складення акту працівниками «Водоканалу», лише тоді можна знімати лічильник. Мало того, не можна здійснювати зміни положення лічильника на водомірному вузлі.

Для виконання робіт по демонтажу приладу обліку води можна скористатися послугами фахівців водоканалу, але за це доведеться додатково платити.

Якщо Ви наважилися зробити це самовільно, то демонтований водолічильник необхідно відвезти у атестовану лабораторію, яка надає послуги по періодичній повірці засобів обліку води.

Лабораторія по перевірці та ремонту лічильників ДСП «Водомір» знаходиться на території ЛМКП «Львівводоканал» на вулиці Зелена, 64. Перевірка лічильника триває впродовж одного робочого дня. Але, якщо Ви зранку віддали лічильник у лабораторію, то вже після обіду можете його забрати.

За чий рахунок здійснюється перевірка приладів обліку води?

Із 2011 року роботи з перевірки квартирних приладів обліку води включені в перелік послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Тобто, витрати на ці роботи повинні враховуватися при формуванні тарифів на послуги з утримання будинків  (у квартплаті – ред). Але у зв’язку з тим, що ці роботи у Львові не включені в квартплату, послугу з повірки засобів обліку води оплачує власник лічильників.

За несвоєчасне проведення перевірки лічильників можуть почати нараховувати оплату за водопостачання та водовідведення згідно норм споживання, виходячи із кількості осіб, прописаних у квартирі чи будинку.

Для юридичних осіб водокористування по неповіреному лічильнику вважатиметься безобліковим, а розрахунок витрат відбуватиметься за пропускною спроможністю труби при швидкості руху води 2,0 м/сек та дією її повним перерізом протягом 24 годин за добу.

Також цікаво, що сьогодні можна не платити за теплу воду, якщо вона холодна.

Універсальні лічильники вимірюють витрати води з температурою від +5 °С до +90°С, однак є прилади обліку, які застосовують лише для холодної води або лише для гарячої. Відтак перші вимірюють витрату води з температурою від +5 ° С до +40 °С, а другі лише – від +40 °С до +90 °С.

P.S. Уважно перевіряйте свої платіжки і не давайте себе ошукати.

Коментарі

  1. “Також цікаво, що сьогодні можна не платити за теплу воду, якщо вона холодна.”

    Це яким чином? Хтось може пояснити?

  2. Точно. Нам також прийшдо повідомлення про необхідність перевірки лічильників. Перезвонив на Львівводоканал, записали мої контакти і сказали чекати контролера на зняття показів та пломб. Чекаю вже
    2 тижні. Очевидно, що далі все буде відбуватись по наведеній системі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *