ОСТАННІ НОВИНИ

Більша частина українців не довіряє вітчизняним ЗМІ, - опитування

|

Більше половини українців не довіряють українськи засобам масової інформації. Про це свідчать результати опитування Академії української преси, передає Телекритика.

ЗМІ

Академія української преси провела дослідження за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контект-аналізу новин прайм-тайму (19.00-23.00) семи провіднх українських телеканалів – «Інтера», «1+1», «Україна», СТБ, ICTV, «UA:Перший» та 5 каналу.

АУП доходить висновку, що в українських теленовинах дисбаланс на користь влади зберігається: увага до представників правлячої коаліції у чотири рази більша за увагу до опозиції.

Результати дослідження представила завідувач відділу соціології культури і масової комунікації Інституту соціології НАН України Наталя Костенко.

За місяць до виборів 46% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні, однак на четвертому тижні вересня за місяць до виборів у ВР минулого року цей показник становив 54%. Найбільше їх на каналі «Україна» – 55% проти минулорічних 78%, а також телеканалі ICTV – 53% проти минулорічних 77%; найменше – на «1+1» (35%) та «Інтері» (39%).

Внутрішня державна політика, діяльність органів влади – найчастіше згадувана головна тема повідомлень. Також у порівнянні з минулим роком у чотири рази зросла частка сюжетів про боротьбу з корупцією.

Лідери уваги серед інститутів – силові структури, серед політичних об’єднань – Радикальна партія Олега Ляшка та Блок Петра Порошенка.

«Найстрашніше, що наша модель преси дуже далека від демократичних стандартів. Наближаються вибори, але нас анітрохи не дивує, що є вражаючий дисбаланс не тільки поміж владою та опозицією, а й серед політичних різних партій. Ми спокійно сприймаємо, що кожна політична сила виходить на каналах, афілійованих олігархів. Це демократія?», – наголосив президент Академії.

За результатами опитування, сьогодні більше половини аудиторії України не довіряє українським ЗМІ повністю або частково, і лише п’ята частина довіряє. «Це й не дивно, бо ми спостерігаємо падіння рівня довіри до всіх соціальних інститутів. Ми бачимо, як розповзається ця темна пляма недовіри, це стосується і уряду, і президента, і медіа. А те, що можна було би назвати факелом довіри, стосується, перш за все, близьких людей, або тих, хто надає реальну допомогу тим, кому вона потрібна: родичі, співвітчизники, волонтери».

«Щиро кажучи, я зі страхом очікував даних Інституту соціології НАН України моніторингу українскього суспільства на цей рік, я все ж таки думав, що буде якесь зрушення, якесь повернення довіри, бо минулий рік вперше нам дав падіння 45% проти 25% довіри. Вперше більше українців не довіряли українським медіа, не російським. Але станом на сьогодні довіряє ще менше. Це оцінка роботи не уряду, не президента, це оцінка роботи українських медіа», – наголошує Валерій Іванов.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.