ОСТАННІ НОВИНИ

Третина роботодавців впоралася із кризою

|

З оцінкою поточної ситуації на ринку роботодавці поки далекі від оптимізму. Майже половина опитаних експертів кажуть про те, що ситуація в їхній галузі погіршилася (31% відзначили незначне погіршення, в той час як 21% констатують, що їхня галузь — на межі виживання). Про це Львівському порталу повідомили у експертно-аналітичному центрі HeadHunter Україна.

sobesedovane na rabotu

П’ята частина опитаних відзначають стабільність на ринку, 10% вказали на незначне зростання в їхній проф. сфері, й лише 3%, з яких більшість опитаних — ІТ або гуртові торгові компанії, кажуть про значне зростання в їхньому секторі економіки.

Ситуація в економіці закономірно позначилася і на конкретних компаніях. Так, понад третина роботодавців (38%) сказали, що перше півріччя 2015 року було для них періодом випробувань, з якими їм вдалося впоратися. Ще майже третина компаній (28%) пережили суворі потрясіння, скорочення, занепад бізнесу. 11% кажуть, що в їхній роботі чергувалися періоди падінь, стабільності й зростання. А ось позитивні тенденції минулого періоду помітили небагато: 13% кажуть, що це був час стабільної роботи, і стільки ж відзначають активний розвиток компанії.

Тим не менше, більшість українських роботодавців стійко тримають удар. Понад третина вже мобілізували свої ресурси й працюють з максимальною віддачею, ще 10% тільки почали впроваджувати антикризовий план, 25% працюють над втримуванням бізнесу.

Більшість роботодавців (43%) оцінюють перше півріччя як період, коли працювати було складно, але не складніше, ніж раніше. Для майже чверті опитаних цей період став часом найгострішої кризи (26%). Тільки п’ята частина компаній не помічає впливу економічних потрясінь (22%), а 4% сказали, що працювати навіть стало дещо легше.

Відповідаючи на відкрите питання про те, які тенденції будуть актуальними найближчим часом на ринку праці, експерти найчастіше відзначали подальшу оптимізацію і реорганізацію компаній. Актуальними напрямками роботи будуть, з одного боку, скорочення неефективних співробітників, а з іншого — «полювання» на тих, хто вміє приносити прибуток і вміє швидко навчатися, зокрема, спеціалістів з продажу. Крім того, чимало експертів прогнозують зникнення слабких гравців, які не вміють виживати під час кризи, роботу «на виживання» тих, хто лишається.

Незважаючи на кризу, більшість компаній все ж займається соціальними або гуманітарними ініціативами (допомога військовим у зоні АТО, допомога біженцям, соціально незахищеним прошаркам населення, лікарням і так далі). Тільки третина роботодавців сказали, що таких проектів у їхніх компаніях нема й не передбачається, ще 4% скоротили цей вид діяльності через кризу. Чверть опитаних втілюють їх, як і раніше, а 15% опитаних почали нові проекти або вийшли на новий рівень у реалізації старих. А ось для чверті компаній гуманітарні проекти — особиста ініціатива співробітників, і на корпоративному рівні такі ідеї не реалізують.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *