ОСТАННІ НОВИНИ

Як позбавити людей житла. Львівська залізниця у епіцентрі скандалу

Ярослав СИВАКІВСЬКИЙ, Львівський портал

|

Львівська залізниця через суди намагається позбавити права приватної власності мешканців смт Брюховичі, котрі проживають поблизу колії Рудно – Підбірці. Як зазначають юристи Львівської залізниці, вони діють відповідно до розпорядження Кабінету міністрів від 11 лютого 2010 року, де йдеться про повернення майна у державну власність.

львівська залізниця1

Згідно з розпорядженням, центральні органи виконавчої влади мають повернути незаконно приватизоване державне майно. Та є одне але: мешканці Брюхович, що приватизували цю землю, розташовану в межах 22-метрової відстані від колії, активно переконують, що зробили це законно.

За словами людей, Львівська залізниця за допомогою суду скасовує державні акти про приватизацію громадянами земельних ділянок. Таким чином громадяни, котрі все життя проживали на своїй землі, вкладали в неї гроші та працю, в один момент можуть залишитися без даху над головою. Мешканці Брюхович називають дії посадовців «розкуркуленням» звичайних громадян.

Правозахисник та координатор ГО «Гармонія та порядок» Дмитро Гудима також вважає, що Львівська залізниц» намагається незаконно відібрати приватизовану людьми землю.

«Моя практика в Європі показує, що в таких випадках держава завжди стає на сторону громадян. Так було і в нас до недавнього часу, бо залізниця не має жодних документів, котрі підтверджують її право на власність. Вони посилаються на «План смуги відведення на ділянці Підбірці – Рудно, котрий датується 1962 роком. Проте він був і досі залишається неналежно оформленим. Він ніби затверджений певним представником «Львовского горисполкома», але на ньому немає жодного прізвища. Також потрібно розуміти, що Львівська рада не мала і не має права видавати дозвіл на користування землею в Брюховичах, адже це не їхнє територіальне підпорядкування», – переконаний Дмитро Гудима.

Солідарний з ним і юрист Брюховицької селищної ради Тарас Кубай, який запевняє, що залізничники не отримували права на користування землею в Брюховичах згідно законодавства СРСР, УРСР чи незалежної України.

«У Львівської залізниці відсутні усі необхідні документи. Ще з часів СРСР законодавчі органи зобов’язували підприємства мати пакет документів, котрий дозволяє користуватися землею, проте залізничники не пред’являють таких документів, бо їх просто немає», – запевняє Тарас Кубай.

Слід зазначити, що Львівська залізниця також не спромоглася надати жодного проекту, котрий обґрунтовує відстані між колією та приватними ділянками впродовж всієї залізничної смуги відведення.

Цікаво, що Брюховицька міська рада також перевірила, чи справді якийсь львівський чиновник затверджував будівництво смуги відведення на відрізку Підбірці – Рудно. Проте департамент містобудування Львівської міської ради відповів, що жодного запиту на будування смуги відведення у смт Брюховичі 1962 року не виявлено.

Голова земельної комісії Брюховицької міської ради Володимир Доманський не розуміє, як суд може приймати рішення на підставі сумнівного документу.

«Цей план побудови смуги відведення не надає жодного права власності, та й узагалі не зрозуміло, чи він надає право на побудову. Ми будемо наполягати на виготовленні  Львівською залізницею документації на загальних підставах, встановлених чиним законодавством», – говорить він.

Мешканці Брюхович, котрі відстоюють свої права в суді, готові пред’явити усі документи, які були оформлені ними за часів незалежної України. А Львівська залізниця керується лише ніким не затвердженим планом 1962 року. І користуючись необізнаністю персіонерів, вже домоглася в суді скасування декількох державних актів про приватну власність, тим самим створивши прецедент своєї перемоги у суді.

Архітектор проектів інституту «Дніпротранс» Анатолій Федоренко, переконаний, що суди не можуть до кінця розібратися у ситуації, через що вже винесено декілька помилкових рішень.

«Суддя під час процесу казала, що не може розібратися, бо не є фахівцем. Також Львівська залізниця мовчить про те, що земельні ділянки, які не використовуються державними підприємствами, повинні бути повернені державі. Не було проведено незалежної ревізії щодо використання колії на цій ділянці. Якби справжні експерти оцінили ситуацію, то залізниця мала б віддати дуже багато земельних ділянок, які вона не використовує за призначенням», – переконаний архітектор.

Якщо Львівська залізниця, за посередництвом судів, й надалі відбиратиме чесно приватизовану землю, то люди готові відстоювати свою власність у Європейському суді з прав людини.

«Це повернення до радянської системи, коли приватна власність знищувалась як пережиток буржуазного ладу, що підлягав вилученню в інтересах соціалістичного будівництва. На цій землі жив мій дідусь, і я не збираюся нею поступатися», – запевнила мешканка Брюхович, член ініціативної групи з порятунку приватної власності Надія Тарасюк.

Також адвокат Дмитро Гудима висловив жаль, що декотрі мешканці Брюхович програли суди ще пів року тому й за терміном давності не можуть звернутися до Європейського суду. За його словами, землі позбавили насамперед пенсіонерів, котрі не змогли себе захистити належним чином.

Навчені гірким досвідом люди стали більш вмотивованими та готові боротися за своє майно у Європейських судах.

Ілюстрація: grebenka.com

Коментарі

  1. Пане Ярослав СИВАКІВСЬКИЙ не «Дніпротранс» а ДІПРОТРАНС , перевіряйте інформацію перед тим як її оприлюднювати

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.