ОСТАННІ НОВИНИ

Матеріали щодо порушення законодавства головою Державіаслужби направлять в прокуратуру

|

intvua.com

Комітет з питань транспорту та зв’язку Верховної Ради України ухвалив рішення звернутись до Прем’єр-міністра України щодо доцільності перебування Дениса Антонюка на посаді голови Державіаслужби України. Відповідне рішення ухвалено за рекомендацією робочої групи Комітету з питань транспорту, яка з 16 червня 2015 року вивчала ситуацію, що склалася в авіаційній галузі.Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі народного депутат України, першого заступника голови Комітету ВРУ з питань транспорту та зв’язку Ігоря Васюника.

Окрім того, Комітет ВРУ з питань транспорту вирішив направити матеріали робочої групи Комітету щодо порушення законодавства України головою Державіаслужби України до Генеральної прокуратури України, Комітету ВРУ з питань запобігання і протидії корупції, Національного антикорупційного бюро України.

Подаємо повністю виступ голови робочої групи, першого заступника голови Комітету ВРУ з питань транспорту та зв’язку Ігоря Васюника про висновки робочої групи щодо діяльності Державіаслужби:

«Розглянувши на засіданнях від 16.06.15 та 30 .06.15 питання діяльності Державіаслужби, робоча група дійшла наступних висновків:

Керівником Державіаслужби одноосібно прийнято рішення про незастосування Правил надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, затверджених наказом Мінінфраструктури № 245 від 23.04.13, який в судовому порядку був визнаний чинним станом на момент прийняття Протоколів комісії з формування та реалізації державної політики щодо експлуатації повітряних ліній № 15 та № 16, заблокувавши надання та анулювання прав на повітряні лінії на тривалий час.

Державіаслужбою ведеться неналежна нормотворча робота щодо імплементації в національне законодавство України вимог та стандартів авіаційного законодавства ЄС.

В Україні відсутня Державна програма безпеки польотів, як того вимагає Стандарт 19 «Управління безпекою польотів» Чиказької Конвенції;

Державна програма авіаційної безпеки не відповідає сучасним вимогам Стандарту 17 «Безпека» Чиказької конвенції.

Система сертифікації експлуатантів України не відповідає сучасним вимогам Стандарту 6 «Експлуатація повітряних суден» Чиказької конвенції, що суттєво впливає на безпеку польотів навіть при перевезенні вищих посадових осіб Держави.

Взагалі нормативна база України значно відстає в питаннях інкорпорування і імплементації  стандартів і правил ЄС, що не дозволить протягом багатьох років ефективно використовувати всі переваги Угоди з ЄС «Про спільний авіаційний простір».

Недбалість голови Державіаслужби призвела до незабезпечення надходжень до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях та завдала значної шкоди Державному бюджету України.

29 січня 2015 року Київський апеляційний адміністративний суд виніс Постанову у справі №826/11299/14, якою визнав протиправними дії Державіаслужби України щодо нарахування державного збору до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях («Спецфонд») за період із вересня 2013 року по травень 2014 року включно на суму близько 15 млн. грн.

У мотивувальній частині рішення суд фактично констатував неможливість наповнення Спецфонду у зв’язку з тим, що відсутній порядок виставлення рахунків Державіаслужбою України, який мала розробити Державіаслужба,  та в переліку адміністративних послуг відсутні послуги Державіаслужби України.

Системні порушення міжнародних норм та національного законодавства України створені з метою монополізації авіаційного ринку на користь однієї авіакомпанії-монополіста.

Протягом останнього часу виникали скандальні ситуації, які заподіювали шкоду репутації України при призначеннях авіаперевізників від України відповідно до міжурядових угод про повітряне сполучення. Мало місце:

Системне порушення вимог міждержавних урядових Угод про повітряне сполучення (Ісламська Республіка Іран) – призначення і лобіювання інтересів авіакомпанії «МАУ» в порушення вимог статті 3 п. 1 та статті 13 п. 3 Угоди про повітряне сполучення з Ісламською Республікою Іран на маршруті Київ-Тегеран-Київ.

Порушення свого ж наказу від 24.10.2014 № 686 – при наданні дозволів для польотів авіакомпанії  «МАУ» за маршрутом Київ-Амман-Київ без отримання права на експлуатацію повітряної лінії, адміністративний тиск на членів комісії.

Системний зрив міжнародних регулярних рейсів, нанесення моральних і матеріальних збитків компанії – конкуренту МАУ. До прикладу, «UM Air», «Бєлавіа» тощо.

Фото: intvua.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.