ОСТАННІ НОВИНИ

Реформа міліції під загрозою зриву – автори законопроекту

|

Прогресивний законопроект «Про поліцію і поліцейську діяльність», який був зареєстрований у Верховній Раді за номером 1692-1, опинився під загрозою. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі одного із авторів закону.

За словами нардепа Ігоря Луценка, у розробці законопроекту брали участь активісти громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», народні депутати Віктор Чумак, Віталій Купрій, Ігор Луценко та інші. Він набув схвальних відгуків від європейських інституцій, оскільки вперше в історії наближав правоохоронні органи до громадськості та надавав можливість суспільству впливати на кадрові рішення.

«Сьогодні це – звісно, не ідеальна, але все ж скажу, що найкраща, найреволюційніша концепція реформування міліції. Проте, без згоди з співавторами цього законопроекту, він був відкликаний Віктором Чумаком для того, щоб здійснити реформу міліції саме так, як це бачить сама міліція», – заявив він.

На думку заступника голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віталія Купрія, урядовий законопроект «Про національну поліцію» №2822 суперечить Коаліційній угоді і не відповідає вимогам суспільства.

Відтак депутати Віталій Купрій і Ігор Луценко вказують на наступні вади урядового законопроекту №2822:

– Уряд не бажає створювати муніципальну поліцію, яка б могла здійснювати окремі функції, що потребують тісного контакту з громадою, наприклад – патрулювання. Конкретні функції всіх без виключення поліцейських підрозділів в законопроекті не прописані взагалі, що дасть можливість керівництву поліції маніпулювати своїми повноваженнями.

– Процедура вираження недовіри керівнику підрозділу поліції передбачає голосування обласними радами, або Київською міською радою у кількості до ¾ голосів депутатів. В сучасних умовах низького відвідування пленарних засідань, ця можливість перетворюється в фарс. А міські, селищні або сільські громади взагалі усуваються від прийняття рішень щодо неефективних або злочинних дій поліцейських.

– Зберігається політичний вплив керівництва держави на правоохоронні органи, зокрема через процедуру призначення керівника Національної поліції та його безпосередніх підлеглих. Конкурсного відбору і залучення до цього процесу громадськості по цим призначенням не передбачено взагалі.

– Поліцейські комісії, які мають визначальне рішення у вирішенні кадрових питань, формуються без врахування думки на місцях. По аналогії з вираженням недовіри керівникам поліції, сільська, селищна, районна, міська (окрім м. Київ) ради усунуті від процесу прийняття рішень. Процедура відклику з поліцейських комісій представників громадськості, які призначені облрадами і не виконують справно свої функції,не передбачена. Тому їх легко буде підкупити, щоб ухвалювати неправомірні рішення.

Зі свого боку Ігор Луценко заявив, що урядовий законопроект просувають з одним із найгрубіших порушень Регламенту.

«Реєструвати законопроект №2822 апарат Верховної Ради не мав права, оскільки законопроект на цю ж тему було зареєстровано більш ніж 3 місяці тому. А стаття 100 Регламенту передбачає лише 14-денний термін на реєстрацію альтернативних законопроектів. Тому можна остаточно вважати Верховну Раду цирком, а український парламентаризм – дохлим», – наголосив Луценко.

«Урядовий законопроект залишає поліцію вкрай заполітизованим органом», – додав Віталій Купрій.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.