ОСТАННІ НОВИНИ

Обласні адміністрації не поспішають розраховуватись із залізницею за пільговиків

|

Складна ситуація склалася з розрахунками обладміністрацій за пільгові приміські перевезення. Упродовж І кварталу 2015 року залізниці України перевезли пасажирів пільгових категорій на суму понад 73,6 млн грн., а отримали від облдержадміністрацій компенсацій лише 12,6 млн грн., або 17,2%. Про це інформує прес-центр Укрзалізниці, передає кореспондент Львівського порталу.

Ситуацію в приміському секторі пасажирських перевезень погіршує хронічна заборгованість за пільгові перевезення громадян у приміському господарстві. Зокрема, найбільше коштів за результатами трьох місяців 2015 року недоотримала Південно-Західна залізниця – 22 млн грн., яка перевезла пільговиків на суму майже 26,8 млн грн.

Найбільше заборгували Київська міська та обласна державна адміністрації: за 3 місяців цього року КМДА повинна відшкодувати Південно-Західній залізниці 8,4 млн грн. (без урахування перевезень «міською електричкою»), а не перерахувала жодної копійки; Київська область отримала послуг із перевезення пільгових категорій населення на 9,1 млн грн., а відшкодувала лише 2,8 млн грн (30%).

Південна залізниця перевезла пільговиків на 13,3 млн грн., а отримала компенсацій 1,3 млн грн (9,5%). Чималу заборгованість перед залізницею має Харківська область, мешканцям якої надано послуг із перевезення за пільговими тарифами на 9,8 млн грн., а сплачено лише 10% (984 тис. грн).

Придніпровська залізниця надала послуг на 9,4 млн грн. та отримала компенсацій 17,1%; Львівська залізниця перевезла пасажирів пільгових категорій на 15,7 млн грн. (компенсовано 23,5%). Одеська залізниця отримала компенсацій 19,9%, а перевезла пільговиків на суму понад 6,7 млн грн.

На залізничному транспорті в повному обсязі надається пільговий проїзд 25 категоріям громадян, що становить близько 70% від усіх перевезених пасажирів у приміському сполученні. Постійна заборгованість залізницям України за перевезення пільговиків, стабільно низький рівень покриття витрат доходами у приміському секторі – ця негативна тенденція зберігається із року в рік і не дає змоги вчасно та у необхідній кількості оновлювати застарілу техніку. Зношеність приміського рухомого складу залізниць України складає: електропоїздів – 80,3 % і дизель-поїздів – 93,1 %. 

Довідково:

Відповідно до статті 9 закону України «Про залізничний транспорт» для захисту інтересів окремих категорій громадян на пасажирських перевезеннях, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.

 

 

Загрузка...

Загрузка...