ОСТАННІ НОВИНИ

Українським компаніям загрожує витік конфіденційної інформації

|

Будь-яка компанія, що дбає про свої інтереси, намагається захистити себе від витоку інформації, адже отримує від неї певні збитки. І все ж практика показує, що таке трапляється. Витік інформації може бути навмисним і випадковим. Саме про перший тип йтиме далі.

За даними дослідження Міжнародного кадрового порталу hh.ua, тільки четверта частина (26%) компаній не встановлюють обмеження з використання корпоративних даних поза стінами офісу. Згідно з опитуванням офісних співробітників, у 11% компаній обмежують доступ до файлообмінників. Ще у 7% випадків обмежений доступ до особистої пошти. 6% компаній намагаються завадити витоку даних тим, що встановлюють спеціальні комп’ютери, на яких відсутні USB-роз’єми, DVD-приводи та інші можливості для запису. 3% компаній вдаються до того, що обмежують доступ до використання онлайн-месенджерів. Про це Львівському порталу повідомили у Міжнародному кадровому порталі. 

Незважаючи на всі запобіжні заходи, бажання співробітників отримати доступ до забороненого примушує шукати способи, як це можна зробити. У професійні сфері таких людей називають інсайдерами зі злим умислом. Так, 45% опитаних заявили, що знають способи, з допомогою яких можна винести корпоративні дані й напрацювання із офісу. Ще 31% стверджують, що ніколи не виносили, але планують забрати потрібну інформацію у подальшому. І менше четвертої частини (23%) білих комірців згодні дотримуватися політики конфіденційності.

Зрозуміло, крадіжку інформації здійснюють потай. Тільки 13% запитують дозволу в керівництва, щоб забрати корпоративні матеріали й робочі дані. 69% не повідомляють керівництву про свої наміри. Хоча на виправдання таких співробітників варто зазначити, що вони не підписували жодних документів про збереження інтелектуальної власності компанії. А ось 18% використовують конфіденційну інформацію задля власної мети, хоча й підписували договір про нерозголошення.

Існує кілька типів інсайдерів зі злим умислом. Перший використовує «викрадені» дані для того, щоб вгамувати вроджену цікавість. Таких, згідно з опитуванням Міжнародного кадрового порталу hh.ua, 37%. Другий — справедливий — вважає, що результати його інтелектуальної праці належать і йому в тому числі, а отже, він може користуватися ними задля власних потреб (таких 54%). Третій — мстивий. Згідно з нашим дослідженням, тільки 2% співробітників готові передати дані конкурентам або правоохоронним органам з метою помсти роботодавцю. І останній — корисний. Цей тип співробітників не втратить можливості заробити на інформації, що потрапила до рук. Таких виявилося небагато, лише 1% із загальної кількості опитаних.

Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua у квітні 2014 року. Загалом було опитано 375 респондентів.

Ілюстрація www.doctorvlad.com