ОСТАННІ НОВИНИ

Нардепи цікавляться чи реально впровадити проект «Євроколія до Львова»

|

У Львові знову заговорили про реалізацію проекту «Євроколія до Львова». Про це сьогодні йшлося під час виїзного засідання парламентського Комітету з питань транспорту у Львові, повідомив кореспондент Львівського порталу.

За словами виконувача обов’язків начальника Львівської залізниці Олександра Єфіменка, залізниця розглядає два варіанти розвивання цього проекту. Один з них – експлуатація третього міжнародного транспортного коридору, тобто сполучення Львів – Мостиська – Краків – Варшава. Передусім цей напрям розглядається як можливість пасажирських перевезень. Вартість впровадження цього проекту – близько 50 млн євро.

Другий варіант є коротшим – зі Львова в Рава-Руську і до Варшави. А вже з Варшави можна отримати транспортне сполучення з Берліном, повідомив О.Єфіменко.

Також варто додати, що розглядається напрямок проекту щодо вантажних перевезень. Йдеться про сполучення Львів – Мостиська. Цю ділянку вже зараз вважають перспективною, оскільки у цьому напрямку вже збудовано сучасний зерновий елеватор.  

 

Кореспондент Львівського порталу повідомляє, що на розгляд Комітету ВР з питань транспорту сьогодні представили дві можливості будівництва євроколії. Одна з них є суттєво дорожчою, оскільки передбачає підготовку нового насипу і колійного полотна. Інша – передбачає здешевлення проекту, йдеться про встановлення додаткової рейси поміж старими коліями.

Експерти сходяться на думці, що Україна в залізничній технічній сфері відстала від ЄС назавжди. Оскільки одним з недоліків української широкої колії є те, що на кордоні України та Європи доводиться звужувати колісну базу складу потягів, що в свою чергу є додатковою втратою часу – йдеться про втрату близько 2 год, що водночас є втратою й економічною.

«Якщо врахувати те, що невдовзі буде закінчено спорудження Бескидського тунелю та впроваджено євроколію, то Україна зможе налагодити експорт товарів до країн Європи. Це сторона, яка надзвичайно важлива для економічного аспекту України», – зазначили експерти під час презентації проекту «Євроколія до Львова».

Водночас голова Комітету ВРУ з питань транспорту Ярослав Дубневич, позитивно оцінив плани та вже виконану роботу «Укрзалізниці».

«Україна повинна більше презентувати та інформувати про свої можливості. Інвестор зважає на той факт, що в ЄС діє вузька колія й гадки не має, що процес Євроколії вже активно втілюється в Україні», – сказав він .

Варто наголосити, що реалізація проекту «Євроколія до Львова» дозволить створити кращі шляхи залізничного сполучення для пасажирів між Україною та Євросоюзом, а також суттєво збільшить товарообмін між Україною та іншими країнами-членами ЄС.

Як повідомляв раніше Львівський портал, сьогодні, 20 березня, у Львові відбувається виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань транспорту «Стан та перспективи розвитку транспортної інфраструктури Західного регіону України». Нардепи уже відвідали аеропорт «Львів», ознайомились із презентацією його роботи в разі підписання договору «Про спільний авіаційний простір» («Відкрите небо»). Після цього члени комітету відвідали залізничний вокзал. Також у планах – ознайомлення з роботою Центру управління дорожнім рухом ЛКП «Львівавтодор».

 
Ілюстрація inlviv.net