ОСТАННІ НОВИНИ

Третина львівських студентів не поспішає пересідати на ровери

|

У рамках ініціативи «Центр соціальних інновацій», Інститут міста провів соціологічне дослідження, яке стало ще одним етапом реалізації проекту «Ровером на пари». Таким чином організатори намагались визначити причину низької популярності велосипеда серед львівського студентства. Відтак, сьогодні у приміщення Львівської міськради відбулася презентація результатів цього дослідження та подальшої стратегії реалізації проекту. Про це Львівському порталу повідомили у прес-службі Львівської міської ради.

«Масове використання велосипеда сприяє вирішенню цілого комплексу проблем: екологічних, економічних та інфраструктурних. І студенти є тією суспільною категорією, яка найкраще адаптується до змін – відповідно, і до нового типу культури в нашому місті – велокультури», – зазначив аналітик програми аналізу та досліджень Інституту міста Яніс Сінайко.

Відтак, Яніс Сінайко проаналізував основні результати проведеного дослідження.

Загальна вибірка становила 460 осіб. Серед них – студенти Національного університету «Львівська політехніка» (46,5%), Львівського національного університету імені Івана Франка (30,5%), Української академії друкарства (7,7%), Львівського державного університету фізичної культури (2,7%), Національного лісотехнічного університету України (10,8%) та Львівської національної академії мистецтв (1,8%).

Майже всі опитані вважають велосипед екологічним (95,2%) та оздоровчим (94,3%) засобом пересування. 84,3% вбачають у велосипеді актуальний засіб для проведення дозвілля. Також більшість львівських студентів вважає велосипед зручним (77,1%), доступним (80,3%) та модним (64,6%) транспортним засобом. Однак, лише 42,9% респондентів згідні із твердженням щодо його безпечності, у якості засобу пересування містом.

59,8% львівського студентства мають велосипед. З рештою респондентів було здійснено спробу визначити, в силу яких обставин вони досі не наважились його придбати. У результаті виявилось, що 7,4% просто не вміють їздити на велосипеді проте, що важливо, виявили бажання навчитись цьому.

Серед студентів, що не мають велосипеда у власному розпорядженні, 81,5% придбають його за умови доступної ціни та наявності коштів, збільшення кількості велодоріжок та велопарковок в місті. Також 45,9% придбали б велосипед за умови отримання пільгового кредиту. Відповідаючи на запитання про те, якими саме повинні бути вищезгадані пільги на кредит, переважно студенти зазначили низьку відсоткову ставку та розширені терміни його погашення.

Лише 18,5% респондентів не виявили бажання купувати велосипед. Серед найбільш розповсюджених причин можна виділити відсутність потреби у велосипеді як такому, наявність іншого транспортного засобу, непристосованість міста до повноцінного велоруху.

Що ж стосується тих респондентів, які вже мають велосипед, то більшість (42,8%) доволі часто ним користується. Але й значна кількість (30,3%), не зважаючи на наявність велосипеда, схильна використовувати його лише кілька разів на рік, через непристосованість міста для велосипедистів.

66,7% опитаних використовують велосипед, у якості засобу для проведення дозвілля, в оздоровчих цілях його використовують 61,8% львівського студентства. Також 49,8% користуються велосипедом, у якості засобу пересування містом. І лише 26,9% мотивує до використання мода на цей вид транспорту.

До використання велосипеду як засобу пересування містом студентів спонукає його зручність, мобільність, оздоровчі функції та перевага у швидкості, порівняно з громадським транспортом.

До того ж, як зазначив експерт міської мобільності та координатор проекту «Європейський тиждень мобільності» Дем’ян Данилюк, велосипед – це ще й суттєва економія для студентів.

«Це однотермінова інвестиція, тож після купівлі ви не витрачатимете гроші на проїзд і таким чином зекономите від 80 до 240 грн., залежно від виду транспорту, яким ви до цього пересувалися щоденно», – зазначив Дем’ян Данилюк.

З іншого ж боку, на заваді стає непристосованість міста до велоруху, часті випадки крадіжок, нестача місць для паркування.

34% з опитаних студентів проживають у гуртожитку. З них 90,7% висловили бажання бачити на території своїх гуртожитських корпусів окремо відведене для паркування велосипедів місце, а 67,9% виявили готовність сплачувати певну суму коштів за зберігання.

Співвідношення респондентів за статтю – 56% жінок до 44% чоловіків. Серед студентів, що в своєму розпорядженні велосипеда не мають, переважають жінки (66,3%). Серед респондентів, що використовують його регулярно, переважають чоловіки (63,4%). Нівелюють же його роль, більшою мірою, жінки (59,8%).

Також було виділено дві вікові категорії:

17-19 (50,3% респондентів). Серед них: 64,6% мають велосипед; 55,4% користуються ним регулярно; 54,9% взагалі не користуються

20 і більше (49,7% респондентів). Серед них: 55% мають велосипед; 44,6% користуються регулярно; 45,1% не користуються взагалі.

Нагадаємо, основна мета проекту «Ровером на пари» полягає у популяризації велосипеду як основного засобу пересування містом серед молоді. Причиною є те, що він все ще залишається непопулярним засобом пересування, зокрема через проблеми інфраструктури, безпеку пересування, погану поінформованість, небезпеку крадіжки велосипеда, його високу ціну та багато іншого.

Акцент у реалізації проекту зроблено на студентах як найбільш мобільній категорії населення та найбільш здатних до змін та адаптації до чогось нового. Отже, саме вони можуть стати рушійною силою для розвитку велоруху у Львові.

Зокрема, до проекту активно долучається і Студентська рада міста, яка вважає, що розвиток велоруху зараз дуже потрібен громадськості Львова та країни загалом.

«На наше місто рівняється вся країна, тому ми повинні задавати тон, бути першими, хто запроваджує європейські інновації. І ми, студенти, всіляко сприятимемо цьому», – заявив студентський мер Львова Богдан Зятик.

«Ровером на пари» на подібних дослідженнях не завершується. Це – лише початкові етапи у його реалізації. Організатори на досягнутому не зупиняться.

«Наші результати свідчать про низьку поінформованість населення, незнання актуальних питань розвитку міста. Тож наступним етапом будуть розмови з ректорами, робота зі студентами, розроблення інформаційних буклетів, проведення лекцій, які розповідатимуть, чому велосипед – це актуально для Львова у 21 ст. Ще один із заходів – це те, що було визначено радіус досяжності від місця проживання до ВНЗ, тобто прокладання безпечних маршрутів. Ми зможемо показати, як прокласти найбільш безпечний та оптимальний маршрут. Ну і, власне, це лише перші кроки до заохочення», – додав Дем’ян Данилюк.

Проект «Ровером на пари» реалізується в рамках ініціативи «Центр соціальних інновацій» Інституту міста у співпраці з відділом промоції міста Департаменту «Адміністрація міського голови» Львівської міської ради.

Фото: Львівський портал 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *