ОСТАННІ НОВИНИ

Львівщина серед лідерів-боржників перед Укрзалізницею

|

Львівська область посідає одне з лідерських положень серед інших областей, котрі заборгували значні суми Укрзалізниці. Серед областей, які мають найбільшу заборгованість з виплати компенсацій за перевезення пільгових категорій населення, зокрема, Харківська область, яка заборгувала 24,8 млн грн, Київ з боргом 21,9 млн грн, АР Крим (понад 11,5 млн грн), Львівська область (понад 10,7 млн грн), Київська (понад 9,7 млн грн), Донецька (понад 8,3 млн грн), Вінницька (5 млн грн), Дніпропетровська (понад 4,5 млн грн), Одеська ( 4,5 млн грн), Житомирська (4,1 млн грн), Тернопільська (4 млн грн) області. Про це інформує прес-служба Укрзалізниці.

У зв’язку з постійним недофінансуванням приміських пасажирських перевезень, а саме систематичним невиділенням коштів з місцевих бюджетів на оновлення та ремонт рухомого складу,  постійними недокомпенсаціями за перевезення пільговиків, Укрзалізниця буде вимушена скоротити рейси технічно непридатних приміських поїздів. Адже безпека перевезень – залишаться пріоритетом у роботі залізничного транспорту, водночас численні борги перед залізницями не дозволяють здійснити належні ремонти і гарантувати технічно справний стан електро- та дизель-поїздів.

За підрахунками фахівців, загальна потреба господарства приміських пасажирських перевезень залізниць України на утримання парку моторвагонного рухомого складу у 2013 році складає понад 1,6 млрд грн при запланованих на ремонт основних фондів трохи менше 341 млн грн. Таким чином брак коштів сягає показника понад 1,3 млрд грн.

 Укрзалізниця щорічно витрачає на планові ремонти парку  поїздів для приміського сполучення близько 700 млн грн. Але, на жаль, цих коштів катастрофічно недостатньо для утримання у належному стані наявного моторвагонного парку.

У листопаді 2012 року залізницями направлені чергові листи головам облдержадміністрацій з попередженням, що в разі не повного погашення заборгованості за  перевезення пільгових категорій населення, через відсутність у залізниць коштів на ремонт рухомого складу, залізниці будуть змушені скасувати рейси тих поїздів, які не пройдуть плановий ремонт.

Довідка:

Відсутність компенсацій перевізнику за соціальний рівень тарифів (в середньому у 6 разів нижче від рівня нульової рентабельності), систематичне невиділення  бюджетних коштів на оновлення рухомого складу та постійні недокомпенсації за перевезення пільгових категорій позбавляють приміський сегмент перевезень перспективи стати конкурентоздатним та залучити платоспроможного пасажира.

 Для утримання існуючих соціальних тарифів на пасажирські перевезення у приміському секторі необхідно, щоб у державному та місцевих бюджетах було передбачено близько 3,5 млрд грн для компенсації залізницям своїх затрат до рівня беззбитковості перевезень.

На сьогоднішній день покриття витрат залізниць фактичними доходами в приміському пасажирському сполученні становить лише 12,89%.

За 10 місяців борг облдержадміністрацій перед залізницями України за перевезення пільгових категорій населення склав  майже 126 млн грн.

На теперішній час поза межами встановленого виробниками нормативного терміну служби знаходиться 57,3% електропоїздів постійного та змінного струмів, 88,7% – дизель-поїздів. У цілому стан наявного моторвагонного рухомого складу, основна кількість якого розроблялась і поставлялась на виробництво у 1960-1970 роках підійшов до критичної межі і має бути списаний.

 

Загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...