ОСТАННІ НОВИНИ

Місця в чергах біля приймальних комісій у вишах продавали за 70 гривень

|

Перший тиждень вступної кампанії вже традиційно розпочався з довжелезних черг під кабінетами приймальних комісій. Також весь тиждень абітурієнти скаржились на незадовільну роботу електронних переваг цьогорічної вступної кампанії. Про це повідомляє Громадянська мережа ОПОРА, яка проводить спостереження за перебігом вступної кампанії-2012.

Активісти ОПОРИ черги біля приймальних комісій пов’язують із стереотипними думками абітурієнтів, що нібито швидкість подачі заяв сприяє їхньому зарахуванню. Окрім цього, кількість випускників, які зареєструвалися для проходження ЗНО цього року зросла на 22%. Відповідно, більша кількість вступників – більші черги у вишах.

Спритні студенти-охоронці вирішили заробити на абітурієнтах та пропонували їм пройти до приймальної комісії без черги.

Наприклад, у Рівненському державному гуманітарному університеті така послуга в перший день вступної кампанії коштувала 60 гривень, наступного зросла до 70 гривень.

Крім того, сервер, на якому розміщувалась Єдина державна електронна база з питань освіти, працював зі збоями. Це також ускладнювало процес подачі документів, адже всю інформацію про вступника члени приймальної комісії повинні відразу ж вносити у  ЄДЕБПО. Тому вже з першого дня вступної кампанії  на гарячу лінію Громадянської мережі ОПОРА почали надходити скарги від адміністраторів приймальних комісій на повільне з’єднання з сервером, на якому розміщена Єдина база даних.

Альтернативою довгим чергам у приймальних комісіях цього року мала стати можливість подавати заяву на вступ до ВНЗ через мережу Інтернет. Однак, протягом всього тижня абітурієнти повідомляли про труднощі, які виникали ще на етапі реєстрації на сайті, а також при введенні особистих даних до електронної анкети вступника.

Також перший тиждень вступної кампанії запам’ятався колізією щодо тлумачення закону про захист особистих даних. Відтак, згідно закону кожен абітурієнт свою згоду на обробку персональних даних повинен засвідчувати власним підписом. Однак, якщо абітурієнт не мав 18 років, то підпис вимагали ставити його батьків. При цьому в законі не має навіть згадок про вікове обмеження.

Відтак, багато вступників, які приїздили з далеку без батьків, виїхавши рано-вранці і  витримавши свою чергу, змушені були повертатися у приймальну комісію іншого дня.

Схожа ситуація трапилась з абітурієнткою Уляною, яка приїхала в четвер до Львова з гірського району Івано-Франківської області. Вступницю супроводжувала її мама. Однак про те, що для вступу потрібен паспорт мами (щоб мати змогла поставити підпис за доньку) вони не знали. Відповідно, відстоявши весь день в довжелезній черзі абітурієнтка з матір’ю змушені були повернутись на Івано-Франківщину за паспортом мами, і знову до Львова.

Саме в п’ятницю МОНМС нарешті зреагував на це дивне трактування закону відповідним листом «Щодо роз’яснення процедури отримання згоди на обробку персональних даних», який надійшов вищим начальним закладам.

Як зазначається у документі, «у випадку, якщо вступник особисто подає в паперовій формі заяву на вступ до вищого навчального закладу, він обов’язково підтверджує власним підписом згоду на використання його персональних даних в Єдиній державній електронній базі з питань освіти».

Крім того, протягом всього тижня фактично не працювала інформаційна система «Конкурс» (vstup.info). Нагадаємо, ця система мала б стати одним з основних механізмів забезпечення відкритості та прозорості вступної кампанії, показуючи повні рейтингові списки абітурієнтів, які вже подали документи до вищих навчальних закладів.

Також на гарячу лінії мережі ОПОРА  продовжують звертаютьсь абітурієнти з пересторогою, що досі не отримали інформації щодо розгляду своїх апеляційних заяв на результати іспитів із зовнішнього незалежного оцінювання. Особливе занепокоєння в абітурієнтів викликає відсутність інформації з іспиту з української мови й літератури (основної сесії ЗНО), адже цей предмет є обов’язковим для вступу на будь-яку спеціальність. Як запевнили представників ОПОРИ в Українському центрі оцінювання якості освіти, така ситуація трапилася через велику кількість апеляцій – близько 2,5 тисяч, проте усі вони мають бути розглянуті до 12 липня.

Активісти ОПОРИ також наголошують на тому, що у більшості вищих навчальних закладів відсутні умови для подачі документів абітурієнтам з особливими потребами: немає пандусів, ліфтів, дзвінка або чергового, який відповідає за виклик працівника приймальної комісії.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *