ОСТАННІ НОВИНИ

Львів’яни сплачуватимуть податок на нерухомість однаково – як бідні, так і багаті

Львівський портал

|

Прийняте Львівською міською радою Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ніякого реального надходження до бюджету не дасть. Про це зазначив сьогодні під час бліц-дебатів у Львівському прес-клубі голова комісії фінансів та планування бюджету Львівської міськради Яромир Самагальський.

Він зокрема нагадав, що дане Положення було прийняте на основі Податкового кодексу України і зі своєї сторони мерія нічого не вносила. «Міськрада на основі цього кодексу приймала багато своїх ухвал. Нічого свого тут не має, все скопійовано звідти. Але тут виникає інше питання – якість самого документу. Я особисто вважаю, що така вимога Податкового кодексу і ця ухвала (про податок на нерухоме майно – ред.) це фактично буря у склянці води, бо надзвичайно багато в нашому законодавстві є прогалин, які дозволяють людям, які мають достатньо великі помешкання, будинки, обходити ці законодавчі норми і ухвали. Я пророкую, що ніякого реального надходження до бюджету ця ухвала не дасть. Надходження будуть, але дуже і дуже незначні», – розповів Я.Самагальский. 

Голова комісії фінансів та планування бюджету ЛМР також зазначив, що введення податку на нерухомість це фактично вимога Євросоюзу та Світового Банку.

«Україна мала давно ввести справедливий податок на нерухомість, але наразі усе це вилилось у папірчик», – додав він.  

Зі свого боку президент Асоціації роботодавців Львівщини Зеновій Бермес підкреслив, що введення в Україні податку на нерухомість в якійсь мірі є не справедливим, адже не дотримано певних вимог.

«Цей податок, на якого ми чекали давно, був реалізований у ст. 265 Податкового кодексу і звичайно не може бути суб’єктом великих обурень. Проблема лише в тому, що розмір податку насправді не великий, але в умовах кризи, 1% податку на нерухомість буде важким для бідних людей. Якщо говорити про соціальну справедливість, то в Україні не дотримано певних вимог, де цей податок був би до певної міри справедливим», – сказав З.Бермес. 

Він також наголосив про ще один нюанс цього Положення – немає значення, чи помешкання, будинок будуть дорогими, чи ні, платити власники будуть однаково.

«На Заході такий податок істотно впливає на місцеві бюджети і його вартість обраховується від кадастрової вартості нерухомості, тобто там сплата іде від його вартості. У нас же за умову поставлена сплата від площі і тут вже не має значення, чи дорогий він, чи не дорогий. Тобто хтось може жити в елітному будинку і мати таку площу, що підлягає до сплати податку і буде однаково платити з тими людьми, які проживають у старих будинках, де є така ж площа. Для прикладу, у президента Януковича, який володіє нерухомістю, скажімо квартирою у 240 кв.м., сплата податку передбачається у розмірі 1 200 грн – це мало, зважаючи на те, що орієнтована вартість житла 460 тис дол. Питається, де соціальна справедливість», – резюмував Зеновій Бермес.

Нагадаємо, нещодавно Львівська міськрада прийняла Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Положення набирає чинності з 1 липня 2012 року. Документ розроблено на основі Податкового кодексу України, воно визначає ставки, порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території Львова. Йдеться про місцевий податок, який сплачується за місцем розташування об’єкта оподаткування і який зараховується до міського бюджету Львова відповідно до Бюджетного кодексу України.

Норми цього Положення є обов’язковими для дотримання фізичними та юридичними особами – власниками об’єктів житлової нерухомості, а також органами державної податкової служби у Львові.

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти України, які є власниками об’єктів житлової нерухомості. Оподатковуються, згідно з ухвалою, об’єкт житлової нерухомості, не є об’єктом оподаткування: об’єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності держави або територіальних громад (їх спільній власності), будівлі дитячих будинків сімейного типу, садовий або дачний будинок (але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку), об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним сім’ям та прийомним сім’ям, у яких виховується троє та більше дітей (але не більше одного такого об’єкта на сім’ю), гуртожитки.

Базою оподаткування є житлова площа об’єкта житлової нерухомості. Ставки податку встановлюються у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством України на 1 січня звітного (податкового) року (надалі – мінімальна заробітна плата) за 1 кв. метр житлової площі об’єкта житлової нерухомості: для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. м – 1% мінімальної заробітної плати, для квартир, житлова площа яких перевищує 240 кв. м, та житлових будинків, житлова площа яких перевищує 500 кв. м – 2,7% мінімальної заробітної плати.

Податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачують: фізичні особи – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, юридичні особи – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...