ОСТАННІ НОВИНИ

85% українців упевнені, що від заборони «секонду» постраждають малозабезпечені

Львівський портал

|

Одним із найбільш
вагомих критеріїв ідентифікації споживача вживаного одягу є рівень його
доходів, коли з одного боку є потреба гарно одягатись при обмежених ресурсах, з
іншого – одягатись хоч якось при мінімальних ресурсах. Найбільше користувачів
«секонд хенду» серед респондентів з рівнем доходів менше 1000 гривень на місяць
(45%). 39% – серед респондентів з рівнем доходів 1000 -2000 гривень на місяць. Такі
дані отримала під час дослідження соціологічна група «Рейтинг». 

Рівень
користування зазначеною категорією товарів прямо пропорційний рівню сукупних
витрат сім’ї на одяг і взуття. Майже половина людей, які витрачають з сімейного
бюджету на одяг і взуття менше 100 гривень або від 100 до 300 гривень на місяць
є користувачами «секонд хенду». Серед людей з місячними витратами на рівні
300-500 гривень таких 38%.

З огляду на
зазначені цифри цілком логічним виглядає той факт, що 85% опитаних вважають, що
від заборони «секонд хенду» постраждають малозабезпечені громадяни України.

Варто також
зазначити, що користувачами «секонд хенду» є 
не лише малозабезпечені. Так, третина респондентів з доходами від 2000
до 3000 гривень і понад 3000 гривень на місяць також є користувачами «секонд хенду»,
а також третина тих, які витрачають на одяг і взуття 500-1000 гривень на
місяць.

Помітна певна еволюція
якості споживача. Якщо для  респондентів,
які користувались  вживаним одягом раніше
(а зараз  припинили це робити) головною
причиною була відсутність коштів на купівлю нових речей (38%), то для
сьогоднішніх користувачів – «секонд хенд», в першу чергу, це якісні речі за доступні
ціни (64%). Крім того, сьогодні 45% йде на «секонд» через відсутність коштів,
27% – бачать у цьому можливість серед вживаних речей знайти новий одяг, 23%
  дешево придбати одяг модних «брендів»,
14% – доступний дитячий одяг.  При цьому,
якщо раніше 22% опитаних купували «секонд хенд» для використання у професійній
діяльності, то сьогодні таких лише 13%.

54% продовжували
б купувати товари «секонд хенд» навіть якби у них було достатньо  коштів для купівлі нового одягу. Третина
відмовилась би від таких товарів.

Звичайно, у
людей, які ніколи не купували товари «секонд хенду» – 43% із всієї вибірки – є
свої аргументи. Так, головний з них – цей одяг небезпечний для здоров’я
(обробляється формальдегідами) – таких 30%. Ще 26% не йдуть на «секонд»,
оскільки їм вистачає коштів, щоб купувати нові речі, 24% – це принижує їхню
гідність, для 20% соромно купувати вживаний одяг і 9% не задовольняють умови, в
яких продається товар.

Соцопитування
було проведено 4-11 жовтня у всіх регіонах України. Вибіркова сукупність
становила 2000 респондентів віком від 18 років і старше.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *