Дві третини
опитаних українців позитивно ставляться до того, що в Україні є можливість
придбати вживаний одяг чи взуття з Європи або так званий «секонд хенд» і лише
18% – негативно. Такі дані були отримані внаслідок досліджень, які провела соціологічна
група «Рейтинг» у жовтні 2010 року.
Найбільш
позитивно ставляться до «секунд хенду» на Заході – 77%, Півночі – 72% та Центрі
України – 66%, менше позитивно, хоча і тут переважна більшість відповідала в
«плюс», – на Півдні – 56% та Донбасі – 53%.
Жінки значно
позитивніше ставляться до «секонд
хенду», ніж чоловіки.
57% опитаних
респондентів у віці понад 18 років купували коли-небудь товари «секонд хенду»,
з них 18% – це робили раніше, а 39% –
купували і купують зараз. Разом з тим 43% українців ніколи не купували «секонд
хенду».
Найбільше
користувачів «секонд хенду» на Заході (48% купує зараз), Сході (41%) і Донбасі (41%). При цьому останній регіон лише приходить до
цього, оскільки лише 10% купували цю продукцію раніше.
У містах «секонд
хенд» більш популярний, ніж в селах. Користувачами його переважно є жінки, люди
середнього віку (30-39 років), середньої спеціальної або вищої освіти. За
сімейним положенням це розлучені та одружені. Варто звернути увагу на те, що
якщо брати загалом одяг і взуття, то одружені більш активні в плані купівлі,
ніж розлучені, а в питанні користування «секонд хендом» – навпаки.
Більшість громадян,
зайнятих домашнім господарством або тих, які перебувають у декретній відпустці,
є користувачами товарів «секонд хенду», при чому активних – половина з них
купує ці товари кілька разів на місяць.
Соцопитування
було проведено 4-11 жовтня у всіх регіонах України. Вибіркова сукупність
становила 2000 респондентів віком від 18 років і старше.
Львівський портал