ОСТАННІ НОВИНИ

Дорогі дороги майбутнього Львова. Транспортна стратегія: за і проти

Львівський портал

|



Для того, аби транспортна інфраструктура Львова та дороги
міста набули європейських обрисів потрібно вкласти у них 5 мільярдів гривень.
Принаймні такими є висновки консорціуму німецьких компаній PTV AG – VCDB GMB,
які розробили для Львова транспортну стратегію до 2030 року. У стратегії,
зокрема, запропоновано та прораховано декілька проектів розвантаження
центральної частини міста, вирішення проблеми корків та перекриття доріг.

Щоправда, джерела фінансування для реалізації такої
стратегії наразі не передбачені. Принаймні у міському бюджеті розвитку коштів
на втілення в життя розробленої транспортної моделі немає. Адже із запланованих
на цей рік майже 240 мільйонів гривень, до бюджету за 8 місяців не надійшло
навіть половини. «Якщо ми хочемо реалізовувати саме цю стратегію – на 5
мільярдів гривень, то треба шукати на це кошти, проте я однозначно можу
сказати, що у міському бюджеті їх не буде», – наголошує голова бюджетної
комісії Львівської міської ради Андрій Стецьків.

Натомість керівники виконавчих органів міста зазначають, що
потенційними джерелами фінансування реалізації транспортної стратегії Львова
може стати Держбюджет та банківські позики.

«Є Світовий банк, є Міжнародна фінансова корпорація, які, я
думаю, також запропонують цікаві програми з довгостроковими позиками на хороших
умовах місту», – зазначив під час прес-конференції начальник управління
зовнішньо-економічних відносин та інвестицій Львівської міської ради Сергій
Кіраль.

Щоправда, перспектива нових багатомільйонних, ба, навіть
мільярдних кредитів, не надто тішить львів’ян. Позаяк йдеться про ще глибше
занурення у боргову яму. А фінансові можливості міста для повернення кредитів є
доволі обмеженими.

Депутат Львівської міської ради, голова ГО «Спільнота» Юрій
Кужелюк критично оцінює такі ініціативи виконавчих органів він переконаний,
розробляючи транспортну стратегію, треба виходити з реальних можливостей та
ресурсів міста. «Я оцінюю транспортну стратегію Львова як стратегію Остапа
Бендера щодо будівництва космодрому в Нью-Васюках», – наголошує депутат.

Юрій Кужелюк обурений тим, що транспортна стратегія Львова
фактично перетворена на стратегію доїзду до євростадіону. «Під час презентації
транспортної стратегії Львова нам розказували, що основна проблема міста – це
будівництво трамвайної колії до стадіону через Сихів. Це неправильно. Минулого
року ми «закопали» 9 мільйонів гривень у сихівський трамвай, проклавши всього
160 метрів колії. Уявіть, скільки треба грошей, щоб прокласти колії до
стадіону. Чи не дешевше, наприклад, прокласти тролейбусну лінію і закупити
більше тролейбусів?», – зазначає депутат.

Підтримує таку думку і голова бюджетної комісії міськради.
«Концепція зачіпає тільки ключову тему – підготовку міста Львова до Євро-2012.
Стосовно загальних, не прив’язаних до жодних подій потреб міста, то наразі
зарано говорити про готову і досконалу схему транспортних перевезень», –
наголошує Андрій Стецьків.

Натомість, схоже, команда Садового транспортною концепцією
Львова більше ніж задоволена. Хоча подальша її реалізація залежатиме від
депутатського корпусу.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *