ОСТАННІ НОВИНИ

Водії проти «Візиру»: хто переможе?

Львівський портал

|

Фотофіксація з допомогою «Візиру» – не обов’язково істина в останній інстанції, а у водіїв є усі шанси уникнути «космічних» штрафів. Принаймні у цьому запевняють юристи та борці за права водіїв. Більше того, вони наголошують, що у конфліктних ситуаціях із працівниками Державтоінспекції не потрібно чекати рішень останніх, а навпаки, першими звертатися до суду, аби оскаржити певну постанову.

Зокрема, директор однієї із львівських юридичних фірм Ганна Дулиба зазначає, винесення постанови на основі фотофіксації – це порушення процедури, адже фотофіксація з допомогою «Візиру» – це лише доказ, а не факт адміністративного порушення. «Це просто речовий доказ, який має буде доданий до протоколу про адмінпорушення. Роблять фотографію і жодних пояснень не приймають. Постанова – це рішення щодо розгляду адміністративної справи, але адмінсправа – це не фотографія, вона починається з протоколу, в якому фіксується порушення певного правила дорожнього руху певною людиною», – наголошує юрист.

До того ж існує низка нюансів, про які мають знати водії, автомобілі яких потрапили в об’єктив «Візира».

Перш за все необхідно пам’ятати, що працівники ДАІ з «Візиром», повинні нести службу виключно на службових автомобілях і бути одягненими у службову форму. «З червня розпорядженням Департаменту ДАІ заборонено нести службу працівниками ДАІ з приладом «Візир» на приватному транспорті. До цього, згідно з тимчасовими рекомендаціями, працівники ДАІ несли службу з приладом «Візир» на патрульному автомобілі, на приватних автомобілях, і, навіть, могли нести службу у цивільному одязі», – розповідає начальник сектору адміністративної практики управління ДАІ у Львівській області Андрій Дорош.

Ще одне важливе правило: «Візир» має перебувати у нерухомому стані, тобто на штативі. Хоча наразі вони прикріплені на автомобілях або в автомобілях. Якщо ж інспектор ДАІ фотографує авто, яке їде по дорозі, тримаючи «Візир» у руках – про такі факти необхідно повідомляти керівництву ДАІ. «Зараз фотофіксація не проводиться в ручному режимі. Якщо ж такі випадки сталися, є телефони довіри ДАІ», – зазначає А. Дорош.

Натомість юрист Ганна Дулиба переконує, писати заяви в ДАІ можна, але це зовсім не означає, що це дасть бажаний для водія результат. «Результати службової перевірки не видаються людині, яка пише заяву. Їй просто присилають лист, в якому написано: «порушень не вбачається». Тобто в діях того чи іншого працівника ДАІ при виконанні службових обов’язків порушень не вбачають», – розповідає вона. Відтак юрист радить звертатися до суду. «Якщо є певні порушення зі сторони працівників ДАІ, простіше звертатися до суду», – вважає вона.

Потрібно пам’ятати про ще один важливий нюанс. Постанови мають бути надіслані власникам чи співвласникам транспортних засобів рекомендованими листами. «Якщо ж постанова прийшла не рекомендованим листом, а звичайним, то в такому випадку треба «розбиратися» у цьому питанні», – розповідає начальник сектору адміністративної практики управління ДАІ у Львівській області.

Загалом же юристи констатують, працівники Державтоінспекції суттєво порушують і недотримуються процедури оформлення адміністративних порушень. Натомість ДАІшники скаржаться на брак коштів, мовляв, жодної копійки із наштрафованого їм не перераховують, та відсутність часу і ресурсів для належного оформлення порушень правил дорожнього руху.

Позаяк борці за права водіїв наголошують, боротися із свавіллям недобросовісних ДАІшників треба. «Якщо ми не будемо захищати самі себе, то нас і далі будуть «їздити», – констатують вони. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *