ОСТАННІ НОВИНИ

Залізничники звинувачують львівську владу в ігноруванні інвесторів

Львівський портал

|

Представники «Львівської залізниці» та міської влади Львова не можуть дійти згоди щодо реконструкції Привокзальної площі, а натомість обмінюються звинуваченнями. Про це йшлося сьогодні на засіданні прес-клубу реформ.

Залізничники звинувачують очільників міста у перешкоджанні реалізації інвестиційного проекту, своєю чергою працівники мерії відстоюють власне бачення щодо розвитку вокзального комплексу.

За словами головного інженера ДТГО «Львівська залізниця» Володимира Кисельова, саме через позицію міської влади вже понад два роки не вдається налагодити співпрацю з інвестором, котрий би вклав кошти у реконструкцію вокзального комплексу у Львові. Про необхідність залучення інвесторів для впорядкування Привокзальної площі та побудови там багатофункціонального вокзального комплексу йшлося ще у 2007 році на 7-му Міжнародному інвестиційному форумі. Незабаром після цього, як стверджують залізничники, вдалося підготувати ескізний проект реконструкції привокзальної території та провести попередні переговори із кількома потенційними інвесторами. «Було кілька зацікавлених інвесторів, один з яких задекларував про готовність вкласти у реалізацію проекту близько 500 млн євро», – розповів В.Кисельов.

За ескізним проектом пропонується включити до багатофункціонального вокзального комплексу ряд виробничих та службово-технічних будівель і споруд, які будуть безпосередньо впливати на рівень сервісного обслуговування пасажирів. Крім приміського вокзалу з міжнародним терміналом для обслуговування іноземних пасажирів, передбачається збудувати музей залізничної техніки, адмінбудинок, пункт відстою пасажирських вагонів-салонів. Окрім того, за проектом передбачається побудову торгово-розважального центру та підземного паркінгу на 3 тисячі авто. За словами залізничників, мова йде про за господарювання 16 га. На те, щоб реалізувати проект необхідно 6-9 місяців – на розробку проекту та технічної документації та ще два роки – на будівництво.

Однак, усі ці пропозиції наразі залишаються лише на папері. За твердженням В.Кисельова, міська рада гальмує подальше проходження передпроектних пропозицій, оскільки досі навіть не надала дозволу на підготовку самого проекту.

У мерії ж запевняють, що не проти впровадження подібного проекту, але наполягають на врахуванні своїх вимог. «Цей проект цікавий, Привокзальна площа справді має бути якісною, європейського зразку, але позиція міста незмінна. Цей проект необхідно реалізовувати виключно у прив’язці до євроколії. Необхідно реалізовувати одночасно одразу два ці проекти», – каже начальник управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій ЛМР Сергій Кіраль.

За його словами, саме через незмінну позицію «Львівської залізниці», котра не бажає об’єднувати ці два проекти, ефект – нульовий.

«До моменту поки позиція залізничників не зміниться, ми не бачимо подальших виходів із цієї ситуації. Для нас цілком зрозуміло, що проект забудови привокзальної площі багатофункціональним комплексом є архіприбутковим проектом. Територія біля вокзалу вважається преміальною територією, це найкраще, що може отримати інвестор для будівництва такого типу об’єкту. Приблизні оцінки дають можливість припустити що середня рентабельність інвестицій буде перевищувати 50%. Виникає логічна думка, чому б не розглядати проект, як один. Адже для прокладання євро колії необхідно близько  півмільярда і цей проект є не надто прибутковим, а окупність може бути довготривалою», – додав С.Кіраль.

Як запевняє В.Кисельов, говорити про об’єднання цих двох проектів можуть тільки нефахівці. «Технічно нереально ці два проекти об’єднати, а гальмується він через те, що у когось в мерії є інтереси до цієї надзвичайно привабливої території», – резюмував В.Кисельов.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *