ОСТАННІ НОВИНИ

У висвітлені передвиборчої кампанії преса плюралістичніша, ніж телебачення

|

Організації, які займаються моніторингом ЗМІ напередодні виборів, представили у Львові результати кількамісячних досліджень. Відповідно до звітів Комітету “Рівних можливостей” та Академії української преси, Віктора Януковича у енні рази частіше показують по телебаченню, цитують в газетах та радію і здебільшого у позитивному тоні. Натомість, як повідомив голова Комітету “Рівні можливості” Олександр Чекмишев, Віктор Ющенко мав у 210 разів менше синхронів на телебаченні, ніж чинний прем’єр-міністр, а інформація у новинах про нього переважно йде у негативних тонах.

Так, за словами Чекмишева,з 27 по 20 вересня інформаційні програми УТ-1, 1+1 “Інтера” надали Януковичу понад 35 хвилин часу, тоді як Ющенко за цей період мав лише 10 секунд. Водночас, у звіті зазначено: “Загальнонаціональні телеканали регулярно супроводжували офіційні повідомлення про діяльність прем’єр-міністра України синхроном, що може містити ознаки порушення виборчого закону”. Пан Чекмишев наголосив,що про кандидата В. Януковича практично немає негативної інформації – за весь час – лише 65 секунд. Водночас, те, що 71% інформації про нього йде як про прем’яр-міністра і лише 15% – як кандидата в Президенти України, на думку експертів – це порушення статті 64, п. 15 Закону “Про вибори Президента України”. Щодо системи, яка склалася на телеканалах України, з них поміркованістю і відсутністю темників відрізняється лише 5-ий канал, який транслює найбільше інформації про В. Ющенка в позитивному тоні, але від охоплює лише 5%.

Президент Академії української преси Валерій Іванов серед порушень на телеканалах відзначив: відсутність посилань на джерело інформації, що дає підстави говорити про темники; відсутність протилежних точок зору (92%) та викривлене висвітлення внутрішньої ситуації в країні у позитивно нейтральних тонах та зовнішньої ситуації – конфліктно-негативною тональністю. Іванов також наголосив на “бонусі уряду” і його спрямованості лише на одну людину – за останій місяць помітно впав рейтинг Л. Кучми, а рейтинг Януковича дуже зріс. “Лідером уваги в новинах залишається блок “Наша Україна”, але тональність виключно іроніча чи негативна” – зазначає він. – “Проте лідер рейтингу серед персон – Янукович, до якого увага вдвічі більша, ніж до Ющенка”.

Щодо передвиборчої кампанії в українській пресі, обоє доповідачів погодилися, що тут менше негативних оцінок кандидатів, проте більша увага до негативу самої кампанії. Загалом, преса плюралістичніша, ніж телебачення.

“Ми ще ніколи не мали такої брудної і водночас кумедної кампанії, бо реальну картину багатьох речей. Які показували та ТБ часто викликає зворотню реакцію в людей, а симпатії виборців зовсім не збігаються з вподобаннями ЗМІ” – вважає Чекемишев.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *