ОСТАННІ НОВИНИ

Дем’ян Данилюк: «Рясне і Сихів – найкращий приклад, як НЕ треба будувати місто»

|

Відомий у Львові урбаніст Дем’ян Данилюк про основні проблеми з розбудовою Львова та про їх причини:

“Те що зараз будується в Україні, зокрема, у Львові – низькопробний ширвжиток. Йдеться як про архітектуру так і про інженерію. В значній кількості випадків це просто аби що обшите пінопластом без будь-яких натяків на сучасні потреби життя. Не кажучи вже про Західний світ, наші новобуди на голову гірші за польські, чеські чи угорські аналоги.

Інша проблема це ущільнення і без того тісного Львова.  Звісно, щільність це добре, і саме за таким сценарієм розвивається Європа останні роки. Екстенсивний розвиток, тобто захоплення нових полів навколо міст, зберігається лише в країнах третього світу, а також в колишньому СРСР. В ЄС натомість перебудовують старі промислові території і намагаються не виходити за наявні “кордони” міст. На жаль, генплан Львова дуже радянський і там заплановане якраз приєднання всіх сіл довкола у Великий Львів, і відповідно будівництво там нових мікрорайонів. Знову ж таки “мікрорайони” вже ніде в світі крім постСРСР та Китаю не будують.

Повертаючись до питання щільності. Щільна забудова це добре і для міста і для людей, але щільність заселення буває різною. Тобто можна щільно збудувати квартал з 4-7-поверхівок, а можна збудувати в 10-18 поверхів, а той 25! І це вже погано. Це людяшники. Тут вже про ніяку спільноту, взаємозв’язки, якість життя і т.п. не може бути й мови. А провести збори ОСББ в таких людяшниках  – місія неможлива.

У той час як увесь закордон намагається зменшити поверховість, у нас будівля на 200 квартир у 18 поверхів вважається досягненням…

Не треба вигадувати велосипед. Львову якомога швидше необхідно вносити зміни до генерального плану, залучити іноземців для його коригування, зменшувати висоту забудови(щоб максимум було 10 поверхів або 32м висоти), а у важкодоступних районах міст взагалі не більше 4 поверхів (Рясне, Левандівка, Тракт Глинянський тощо), не забудовувати все житлом, але й залишати місце для офісів/підприємств, щоб не утворювалися нові “спальні райони” і щоб люди не створювали затори, їдучи з новобудов на нових автомобілях через пів міста на роботу. Робота має бути поруч з домом. Це власне є одним з ключових принципів у стратегії розвитку міст ЄС. Львівське Рясне і частково Сихів, а також київська Троєщина  –  “найкращі” приклади як НЕ ТРЕБА будувати місто”.

Нагадаємо, нещодавно ми писали про інфраструктурну кризу, яка насувається на Львів у зв’язку  з його стрімкою забудовою та недобросовісністю забудовників і керівництва міста.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.