Віктор Громовий, заслужений вчитель України, голова Кіровоградської міської Асоціації керівників шкіл про психологічне та фізичне насильство у школі:
« “Диявол” тоталітарної педагогіки криється в деталях…Я не знаю, добре це чи погано, але ніде за кордоном не бачив, щоб діти дружно вставали і хором затягували: «До-бри-и-и-и-й де-е-е-нь» у момент появи на порозі класу когось із дорослих. Педагогічний фах, як правило, робить людей кращими. Це — правило, але воно має чимало винятків. На жаль, досі є чимало прикладів, як саме вчитель може бути головним інквізитором новітнього часу. Ми досі можемо запросто, не задумуючись про наслідки, «пропісочити» кого-небудь з учнів на батьківських зборах, публічно процитувати якусь дурницю з учнівського твору так, щоб реготав увесь клас, повідомити на широкий загал приватну інформацію про стан успішності, а то й про стан здоров’я того чи іншого учня.
Рівень педагогічної культури наших учителів фізичної культури — це окрема тема розмови. Фізична складова у назві предмета присутня, а от культурою на практиці його викладання часто і не пахне. Для багатьох із них раз плюнути — обізвати учня, а то й удатись до рукоприкладства. Що їм з того, що якась необережна фраза вчителя (скількох учнів на уроці фізкультури називали «слабаками» чи «сосискою»?) може призвести до глузувань, породити якесь образливе прізвисько «на всю оставшуюся жизнь», а то й стати мотивацією відвертого цькування дитини. На жаль, у багатьох школах так є і так буде, доки ми не забезпечимо послідовного переходу до психозберігаючих технологій викладання, і цим нарешті реально забезпечимо право дитини на захист від фізичного та психологічного насильства у школі й удома».