Роман Ніцович: «Нафтотрейдери вичікують на стабільність курсу»

|

Керівник програм аналітичного центру DiXiGroup про те чому нафтотрейдери не знижують вартості пального на АЗС:

«Абсолютна більшість палива, яке реалізовують на АЗС України імпортного походження. Лідери ринку західних областей використовують румунський і литовські бензини та білоруський дизель. Це паливо купується за кордоном за американські долари.

Відтак реагування ціни палива на зміну курсу залежить від того чи є у нафтотрейдерів валюта. Якщо вони не розрахувались за своїми контрактами, то можуть протягом певного часу утримувати той рівень цін, який допоможе купити валюту та погасити борги постачальникам.

Попри те, що офіційно курс долара в обмінниках упав, у трейдерів досі немає можливості купити валюти. Як відомо, останнім часом є проблематично купити валюту в Україні. Також маю припущення, що наразі на Львівщині нафтотрейдери утримують високу ціну на паливо для того, аби акумулювати кошти для купівлі доларів.

Окрім того, компанії на ринку враховують нестабільність курсу. До прикладу, сьогодні він знижений, але, як довго він утримуватиметься на такому рівні – невідомо. Відтак підвищена вартість це – перестраховка на ймовірний стрибок вартості валют. Трейдери вичікують. Позитивно може вплинути лише стабільність курсу протягом одного-двох тижнів.

Сьогоднішні голосування у Раді задля отримання кредиту від МВФ та застосування відповідних важелів впливу від Уряду допомогли зміцнити курс гривні до певної позначки. Але наразі немає гарантій, що завтра ці важелі не будуть повернуті в зворотному напрямку. У зв’язку з цими політичними ризиками компанії закладають собі вищу прибутковість, щоб компенсувати можливі втрати.

Але якщо нафтотрейдери продовжуватимуть безпідставно утримувати завищені ціни, має відреагувати Уряд та Антимонопольний комітет України.

Зокрема Уряд може скликати спеціальну групу при міністерстві енергетики і вугільної промисловості з питань нафти та нафтопродуктів, яка включає в себе представників міністерства, трейдерів та споживачів. Раніше коли виникали подібні ситуації на ринку палива то міністерство домовлялося про певний коридор цін, який має бути дотримано.

Реагування на завищену вартість пального АМКУ процедура довша, але вона також може бути застосована. Вплив від АМКУ – доволі ефективний, адже штрафні санкції є серйозними.

Можу сказати головне, що як тільки в Україні стабілізується курс валют то на ринку виставлять відповідні ціни на пальне».

Фото: ua-energy.org

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *