Аеропорт «Львів» у зоні турбулентності – 2. Як вкрасти мільйон (розслідування)

Тетяна ОВЧАРЕНКО, Львівський портал

|

Що об’єднує два міжнародні аеропорти «Донецьк» та «Львів»? Окрім того, що їх будували до футбольного чемпіонату Євро-2012, – один з них вже став символом протистояння вторгненню Путіна на територію суверенної української держави. Інший має всі шанси стати символом протистояння українців корупції, яку покриває вже нова діюча влада. Міжнародний аеропорт «Донецьк» ім. Сергія Прокоф`єва, який героїчно обороняли «кіборги» 240 днів, вщент до бетонного покриття зруйнували терористи. Натомість Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького після трагічних подій на Майданні і вже при новій владі продовжують розкрадати ставленики друзів «Сім’ї»

В першій частині розслідування про зловживання у львівському аеропорту «Львівський портал» (спираючись на документи) розповів, як ставленики друзів «Сім’ї» узаконили сумнівними договорами перебування на території режимного об’єкту «смотрящих» та «тітушок», щоб захищатись від невдоволених працівників. Написали також коротко про факти, які можуть свідчити про ряд фінансових махінацій і про бездіяльність, що призводить до значних втрат. А також про львівських народних депутатів, які безапеляційно стали на сторону нечистого на руку керівництва в державному аеропорту «Львів».

«Львівський портал» публікує другу частину розслідування, яке доводить, що аеропорт «Львів» банально і цинічно розкрадають. І роблять це під прикриттям високопоставлених чиновників, політиків, фейкових громадських організацій і не виключено, що і правоохоронних органів. В той час, як волонтери за власні кошти фінансують українську армію, українцям пропонують «затягнути пояси», а уряд намагається взяти фіндопомогу в міжнародних фондів, мільйони і мільярди гривень із державних підприємств спокійно перетікають в кишені корупціонерів. І, звісно, в кишені тих, хто продовжує їх «кришувати».

Сьогодні «Львівський портал» вперше опублікує неспростовні і детальні докази того, як «смотрящі» лише на одному тендері із закупівлі послуг на прибирання обікрали державу на 1 млн 140 тис. грн! Допоможемо нарешті прокуратурі і міліції побачити те, що вони так вперто не хочуть помічати…

Головне – поставити на підряд «свою» фірму

Одразу після завершення будівництва нового терміналу аеропорту «Львів» (влітку 2012 року) тодішній гендиректор Роман Гонтарев укладає договір з ПП «Клінінг-Про» на прибирання приміщень нового аеровокзалу   загальною площею45 967,1 кв. м. Послуги з прибирання (використовуючи власне обладнання) підрядник зобов’язувався надавати за 174 тис. грн.

 

Договір аеропорту «Львів» з ПП «Клінінг-Про» від 02.07.2012р.

 

Проте в березні 2013 року Гонтарев (ставленик екс-віце-прем’єра Бориса Колеснікова) вирішує поміняти підрядника з прибирання внутрішніх та зовнішніх територій. Інформації про проведення конкурсу, процедуру та дату подачі документів адміністрація не оголосила.

Оскільки договір на прибирання зі старим підрядником закінчувався 31.08.2013 р., ПП «Клінінг-Про» за три тижні до цього надсилає Гонтареву лист з пропозицією розглянути питання подальшої співпраці. В цьому ж листі директор «Клінінг-Про» (напевно, щоб не поступитись можливим конкурентам) пропонує надавати ті ж послуги вартістю на дві тисячі гривень дешевше – за 172 тис. грн/міс. Лист Гонтарев отримав і розписав до виконання на комерційного директора В`ячеслава Чеглатонєва (про що свідчить печатка реєстрації в канцелярії аеропорту).

 

Лист ПП «Клінінг-Про» від 8.08.2103 до гендиректора Гонтарева з пропозицією продовжити співпрацю.

Тиждень після цього комерційний директор Чеглатонєв проводить засідання комісії по господарських договорах, і одним з питань порядку денного є: визначення виконавця з прибирання внутрішніх приміщень терміналу «А» аеропорту «Львів». З копії протоколу видно, що головний фахівець з управління аеровокзалом Ростислав Веселов (тепер – діючий гендиректор) доповів про пропозиції від потенційних підрядників на прибирання:

1)ТОВ «Інплейс Аеро» – загальна вартість пропозиції 174 000 грн/міс.;

2) ТОВ «Ауріс Груп» – загальна вартість пропозиції 226 830 грн/міс.;

3) ПП «Терсі» – загальна вартість пропозиції 186 707, 21 грн/міс. (зі статутним фондом – 1 тис. грн!)

 

Протокол засідання комісії з визначення виконавця послуг на прибирання в терміналі «А» аеропорту «Львів».

 

Ні Чеглатонєв, ні Веселов не повідомили про те, що надходила пропозиція від діючого на той час підрядника ПП «Клінінг-Про» із меншою пропозицією по сумі, а саме – 172 тис. грн. В результаті угоду на прибирання уклали з ТОВ «Інплейс Аеро», яке було зареєстроване за кілька місяців перед підписанням договору.

Те, що ТОВ «Інплейс Аеро» була «своєю» фірмою і її інтереси лобіюють як мінімум в Міністерстві інфраструктури, стає зрозуміло майже відразу.

 

Нова влада закрила очі на старі схеми «смотрящих»

 

Через рік після укладення сумнівного договору з «Інплейс Аеро» комендант аеропорту/аеровокзалу T.Бедесюк 1.07.2014р. пише службове звернення на ім’я новопризначеного гендиректора Роcтислава Веселова (брав участь у сумнівному проведенні вже згаданого «конкурсу» і приховав інформацію про всі пропозиції). В службовому зверненні Бедесюк повідомляє, що дія договору з ТОВ «Інплейс Аеро» закінчується в серпні 2014 р. і просить дати вказівку на проведення нового тендеру. На той час вступили в дію зміни до закону «Про здійснення державних закупівель», що зобов’язують державні підприємства проводити тендер на послуги вартістю понад 1 млн грн. 

 

Звернення Бедесюка

 

Знаючи про проведення нового тендеру на прибирання, ПП «Клінінг-Про» знову подає свої пропозиції і направляє їх одночасно тодішньому міністрові інфраструктури Максиму Бурбаку та гендиректору аеропорту Веселову.

У своєму листі «Клінінг-Про» пропонує надавати послуги з прибирання приміщень аеропорту за ціною 150 тис. грн/міс. (ціна послуги «Інплейс Аеро» – 174 тис. грн), а з прибирання прилеглої території – за 95 тис. грн/міс (ціна «Інплейс Аеро» за договором – 180 тис. грн).

 

Повторна пропозиція «Клінінг-Про», яка б дозволила аеропорту зекономити в рік 1 млн 140 тис. грн.

(Примітка редакції: в листі допущена технічна помилка щодо вартості прибирання прилеглої території «Інплейс Аеро». Замість 160 тис. грн/міс., згідно з договором, вартість значно вища – і складає 180 тис. грн/міс.).

 

Про те, що аеропорт може не переплачувати на прибиранні 1 млн 140 тис. грн/рік, також наголошував у службовому зверненні заступник гендиректора з питань експлуатації Роман Зазуляк. Він пропонував розірвати угоду з «Інплейс Аеро» та укласти з більш бюджетним підрядником.

 

Зазуляк звертає увагу свого керівництва на завищеній вартості послуг «Інплейс Аеро».

 

Однак до оголошення тендеру на кілька мільйонів справа так і не доходить! Т.в.о. гендиректора Олексій Кузнєцов (діяльність якого за останні майже півроку мала б зацікавити прокуратуру, вдається до кричущої фальсифікації та підробки документів. Ні звідки з’являється Додаткова угода №2, яка продовжує дію основної угоди з «Інплейс Аеро» до кінця 2015 р. (!).

 

Про те, що Додаткову угоду підписали «заднім числом» свідчать як мінімум три документи:

1 – вже згадуване звернення Бедесюк від 1.07.2014р., в якому вона звертає увагу про закінчення строку дії договору з «Інплейс Аеро» і необхідність провести новий тендер;

2 – відповідь гендиректора Веселова від 10.07.2014 р. в Міністерство інфраструктури про те, що строк дії угоди з «Інплейс Аеро» закінчується в серпні 2014 р. і буде проведений новий тендер.

  

 В листі Веселов чітко повідомляє в Мінінфраструктури про необхідність проведення нового тендеру.

 

І третій документ – це сама Додаткова угода №2. Документ дав можливість Кузнєцову продовжити дію угоди з «Інплейс Аеро» без тендерів ще на рік – до кінця 2015р.

Чому Додаткова угода  сфальсифікована? По-перше, зі змісту двох вище наведених документів однозначно зрозуміло, що строк дії угоди з підрядником закінчувався в серпні 2014 року. Якби Додаткова угода №2 існувала від самого початку, Мініфраструктури та Веселов не повідомляли б про обов’язкове проведення тендеру.

По-друге, Додаткову угоду №2 підписали «заднім числом» – 11 березня 2014 року. Дата не випадкова: до квітня 2014 року відповідно до ЗУ «Про здійснення державних закупівель» державне підприємство могло не проводити тендер на виконання послуг, якщо сума цих послуг не перевищує 5 млн грн (вартість угоди «Інплейс Аеро» = трохи більше 4 млн грн). А вже в квітні до цього закону було внесено зміни, відповідно до яких державне підприємство зобов’язане проводити тендер, якщо вартість послуг перевищує 1 млн грн (!).

 

 Додаткову Угоду №2 підписали «заднім числом».

 

Фальсифікують документ за підписом Кузнєцова, діяльність якого протягом останніх п’яти місяців  на посаді т.в.о. гендиректора може потягнути на кілька кримінальних справ.  За словами працівників аеропорту, одним з активних учасників та організатором підписання додаткової угоди і пролонгації договору з «Інплейс Аеро»  був виконавчий директор В`ячеслав Чеглатонев. Як і Гонтарєв, він є людиною регіонала  Бориса Колеснікова.

«Львівський портал» не випадково так детально розписав схеми махінацій за участі теперішнього керівництва аеропорту, оскільки прокуратура так і не відреагувала на звернення трудового колективу. Окрім того, саме під тиском працівників двох аеропортів – «Львів» та «Бориспіль», Мінінфраструктури оголосило конкурс на нових керівників летовищ. На жаль, конкурсна комісія з «етичних міркувань» не розголошує ні програми, ні біографії претендентів. На думку чиновників Мініфраструктури, не дати можливості оцінити кандидатів, хоча б точки зору відповідності до люстраційного закону – це і є принцип «прозорого і неупередженого» відбору кандидатів. Тому залишається лише сподіватись, що прізвища фігурантів цих матеріалів не вспливуть у списку фіналістів конкурсу на кращих менеджерів аеропортів.

Початок розслідування читайте тут

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *