Микола Шкурган: „Той, хто підвищить ціну за проїзд, не працюватиме”

Галина РОСПОПА, "Львівський портал"

|

Про те, яким чином новий начальник управління транспорту і зв’язку ЛМР Микола Шкурган вирішуватиме набридлі кожному львів’янину проблеми, „Львівський портал” з’ясовував у розмові з ним. Микола Шкурган розповідає про нових інвесторів, які готові будувати стоянки, про нові дороги, вивільнення центральної частини міста, а також запевняє, що підвищення ціни за проїзд у маршрутках не буде.

– Якою є концепція розвитку транспортної проблеми у Львові сьогодні?

– Розв’язувати транспортну проблему у Львові потрібно в кількох напрямах. Перше – дороги, друге – вивчення пасажиропотоків, третє – створення пасажирської мережі, далі – будівництво місць паркування: підземних і наземних стоянок.

– Якими є реальні місця і кошти для будівництва згаданих стоянок?

– Місця давно вже визначено в генеральному плані міста. Проблема тільки в коштах. Нині ведемо переговори із німецькими інвесторами. Місця відомі: парк імені Івана Франка, розвилка вулиць Коперника та Стефаника, інші. Нам потрібно вибрати не всі місця, які передбачено в генплані, а хоча б декілька, які розташовані безпосередньо біля центру міста, щоб можна було розвантажити транспортні потоки, спрямовані в центр.

– Скільки потрібно коштів, щоб залагодити ситуацію хоча б у центральній частині міста?

– Я не можу назвати точної суми, для цього потрібно розглядати і генплан, і кошториси. Про будівництво йшлося вже давно, тому, думаю, попередні кошториси трохи застарілі. Ці суми буде уточнено, коли йдеться безпосередньо про будівництво. Однак навіть за умови, що задіємо інвестиційні кошти й інвестори погодяться на будівництво, – це буде не раніше, ніж у 2007 році.

– Яке господарство залишило вам колишнє міське керівництво і яких помилок, на вашу думку, воно припускалася під час вирішення транспортних проблем?

– Про помилки влади загалом я не говоритиму, тільки про упущення в роботі в галузі транспорту. Попередня влада призвела своїми діями чи бездіяльністю, радше діями, до того, що нині ми маємо хаос і безлад у маршрутній мережі, особливо серед пасажирських автобусів.

Спробуємо відповісти разом на запитання: з якою метою проводять тендери й аукціони? Їх проводять для того, щоб покращити якість мережі, забезпечити безпеку перевезень, залучити транспорт комфортабельніший, зручніший. Попередня влада цього не зробила. Замовником були ті, хто не був готовий до здійснення перевезень, а хто мав бажання і якісь кошти, щоб придбати переобладнані мерседеси й інші машини. Це основна помилка.

А бездіяльність – це те, що не було зроблено жодних кроків з вирішення питань розвитку маршрутної мережі, практично не проводили ремонту доріг.

– Якими будуть ваші перші реальні кроки?

– Деякі „розв’язочки” ми вже зробили: біля Торгової площі, почали ремонт вулиці Гонти. Я говорю про ті вулиці, які прилягають до центральної частини, вже не кажучи про більш віддалені. На наступний рік передбачено виділити близько 100 млн грн на розвиток і ремонт доріг, що прилягають до центру міста і на околицях. Думаю, що це дасть певний ефект. Тепер ми більше займаємося міськими маршрутами, але згодом уже треба буде робити реальні кроки, щоб упорядкувати приміські маршрути, які працюють сьогодні у Львові з відхиленням від схеми руху, тобто не їдуть до ближньої автостанції, а курсують через ціле місто. Це ми повинні вирішити з допомогою управління транспорту обласної адміністрації.

– Голова постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку Василь Попович заявив, що Львовом курсує близько 200 нелегальних маршруток, які проходять центральною частиною Львова. Це теж наслідки бездіяльності минулої влади?

– Звичайно. Просто ніхто не контролював роботи перевізників, а можливо – просто не хотіли контролювати. Потихеньку зараз ми ставимо все на свої місця. Зрозуміло, що це не буде миттєво зроблено, але перші кроки вже є.

– Які саме?

– Центром курсуватимуть лише великі автобуси класу «Богдан» і «Еталон». Окрім того, з центральної частини Львова вже забрали маршрути №172, 203, 204, 214 і 156. Отже, кількість машин, які пересуваються центром, зменшилася з 1300 до 1069.

До кінця вересня центром уже не їздитимуть маршрути №13, 23-б, 81 і 180. Після закінчення ремонту вулиці Гонти плануємо, що маршрутки, які досі їздили проспектом Свободи, курсуватимуть вулицею Підвальною.

Є також вигідний спосіб позбутися старих маршруток, які перевізники переробили з вантажних машин: зробити два маршрути, тобто щоб пасажири, які хочуть добратися зі Сихова на Щурата чи з Левандівки на Майорівку, користувалися двома маршрутками. Таким чином, кілька різних маршрутів дублюватимуть один одного і перевізники, не маючи звичного числа пасажирів, побачать, що маршрути збиткові, і самі «вступляться з ринку».

– Скорочення маршрутів, які з’єднують два спальні райони, без сумніву, спричинить обурення не тільки автоперевізників, а й звичайних пасажирів. Що ви з цим робитимете?

– Я не заперечую, що така система зумовить невдоволення не лише у перевізників, а й у звичайних львів’ян. Але ми одним пострілом хочемо вбити аж трьох зайців – „розвантажити” центр, підвищити якість, і вже потім львів’яни зможуть відчути зміни.

– Мабуть, як наслідок ваших планів, у деяких маршрутках (наприклад, №45) уже з’явилися надписи про те, що, мовляв, мешканці Сихова хочуть збільшити кількість машин саме цього маршруту, щоб ті курсували що п’ять хвилин?

– Ніякого збільшення не буде – це однозначно. Оскільки є рішення виконкому і на це накладено мораторій. Ми будемо ставити питання про зміну бази рухомого складу. Якщо не вистачає малих автобусів, будемо ставити великі, але тільки не за рахунок збільшення одиниць рухомого складу.

– Львівські перевізники заявляють про те, що вони мають намір підвищити ціну за проїзд. Чи це справді так? В одному з маршрутів, для прикладу, вже є оголошення, що з 1 жовтня ціна за проїзд становитиме 1, 50 коп, і не буде пільгових місць.

– Якщо хтось хоче підвищити ціну за проїзд, то він просто не працюватиме. Оскільки сьогодні гуртова вартість дизельного палива становить 3,68 гривні, і це нормальна ціна. Ми будемо мати зустріч з усіма перевізниками, і з нашими депутатами. Запрошуємо перевізників, щоб проводити з ними роботу і пояснювати, як сьогодні треба працювати. А щодо пільговиків – є закон, прошу виконувати його – возіть усі категорії, які передбачено.

– Як просувається справа із покаранням „некультурних” водіїв, адже на них найбільше скаржаться львів’яни?

– Ми не є каральним органом, до нас просто стікається інформація про всі порушення, і ми своїми діями намагаємося вплинути на підприємців-автоперевізників, які мають проводити роз’яснювальні роботи із водіями, розповідати їм про правила надання послуг з пасажирських перевезень. Нам лише потрібна інформація про тих водіїв, які здійснювали порушення. Якщо один і той самий водій потрапляє до „чорного” списку, ми спонукатимемо перевізників вжити до нього жорстких заходів, щоб була догана, потім друга догана, далі це питання потрібно розглянути на профкомі, а після профкому дають дозвіл на звільнення водія.

– А якщо перевізники відмовлятимуться? Ви можете розірвати з ними угоду?

– Ні. Ми можемо розірвати угоди лише в тому разі, коли ми виявили систему порушень будь-якого характеру. Якщо це буде система порушень щодо відмови у безкоштовному перевезенні пільговиків, тоді ми виставляємо звернення в транспортну інспекцію, і та вже має повноваження накласти штрафні санкції, можливо, навіть перевірити дотримання ліцензійних умов і т. д. А ми можемо, у разі виявлення системи порушень, ставити питання про розірвання угоди.

– Але скарги від громадяни є?

– Дуже багато скарг, особливо від людей, які користуються пільговим проїздом. Хоча скаржаться і на куріння в салонах, і на хамську поведінку водіїв, і на інше. Я думаю, що згодом буде однозначно менше таких скарг. І водії будуть більш виваженими. Хоча на сьогодні маємо, те, що маємо.

– Куди ви порадите звертатися людям?

– У кожній машині має бути куток споживача, де вказано перевізника, особу, яка обслуговує споживача. Там є контакті телефони. Це з одного боку, а з іншого – потрібно звертатися безпосередньо в управління транспорту, наше чи обласне.

– Було розпорядження, щоб маршрутні таксі зупинялися лише на кількох зупинках у центрі, неозброєним оком видно, що цих норм не виконують. Як ви з цим боретеся?

– Так, є визначені місця. У центральній частині визначено три місця, однак ситуація трохи погіршилася з 1 вересня, бо дуже багато приватного транспорту. Сьогодні ми не готові проводити евакуацію, хоча невдовзі будемо готові. Якщо ми це зробимо, то водії маршруток будуть зупинятися тільки там, де вони мають зупинятися.

– Чи вважаєте ви, що на львівському ринку транспорту є монополісти?

– Як можна говорити про монополістів, якщо є 26 перевізників?! Якщо було б одне транспортне підприємство, яке здійснює перевезення, був би зовсім інший підхід до вирішення проблем, але тоді, я вважаю, було б набагато більше ладу. Зрозумійте, велика кількість перевізників ще не є гарантією якісних послуг. Легше наводити лад, коли є 1-2-3 перевізники. Потрібно, щоб у цій галузі працювали кваліфіковані водії, обслуговували технічно справні транспортні засоби, були кваліфіковані кадри, які займаються ремонтом і професіонали – керівники, тобто люди, які знають автомобільний транспорт.

Загрузка...
Загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.


Загрузка...